Quote door Maarten85
Quote door ohz274
ik weet niet hoe het met jullie is maar ik koop geen auto om er grote dingen in mee te nemen. Ok, het is soms handig, maar daarvoor gebruik ik liever een aanhangwagentje.
wat betreft een s80: Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een s60 ook even naar een s80 D5 gekeken. Ik geloof ook een my 2007. Ik vond het model erg mooi en nog steeds. Maar de vraagprijs was (toendertijd) toch wel fors hoger dan een s60. En ook de mrb is een trapje hoger dan de s60. Maar geen €75,- per maand....iets van €36 per kwartaal of zo.
Bijna de helft van die schatting is extra benzine. Verbruik van 1:12 (s60 handbak) tegen 1:10 (s80 aut) beide fabrieksopgave, bij de s60 klopt dat, bij de s80 neem ik dan ook aan bij gelijke rijstijl?
Verder zal verzekering iets hoger zijn vanwege hogere nieuwwaarde. En onderhoud, dat is dus heel erg mijn vraag. Van een T6 awd weet ik dat de onderhoudskosten flink hoger kunnen uitvallen (bij pech met de awd en de lastige bereikbaarheid rondom de motor), maar hoe zit dat met een 2.5t met GT en FWD?
Op de snelweg rij ik ook 1:12, geloof niet dat een S60 significant zuiniger is (een keertje goed schijten op de wc zal meer uitmaken verwacht ik)