Hallo allemaal,
Ben ik weer te zeuren.... Met weer een gevalletje, de zoveelste vraag...
Maar wat is het toch gruwelijk moeilijk om de juiste verlagingsset te bepalen die het beste bij je past. Mijn wagen is momenteel voorzien van Nivomats maar die mogen er wat mij betreft wel onder vandaan want ik rij toch nooit met een caravan, en tijdens de vakantie neem ik een klein beetje zakken wel voor lief. Heb daar met vorige auto's nog nooit zo van wakker gelegen.
Momenteel neig ik naar de Bilstein B12 kit voorzien van Bilstein dempers en Eibach veren. De verlaging moet subtiel zijn en er moet fatsoenlijk me over drempels en klinkerwegen te rijden zijn. De jaren van de golfjes met een KW schroefset en 10cm verlaging liggen ver achter me en dat stugge gestuiter wil ik absoluut niet meer.
De volvo heeft een zeer grote hoeveelheid aan comfort waarbij het ook weer geen drama is als je een klein beetje inlevert. Maar stel dat ik de volvo nu een 10 zou geven qua comfort en de golfjes met maximale verlaging van vroeger een 1. Waar moet ik de B12 set dan inschalen onder de V70?? Lever je nauwelijks comfort in en blijf je nog op een 8 á 9 zitten of wordt het toch wel een flink stuk stugger en ga je naar de 5 á 6??
Als ik even heel brutaal ben hé, zou ik dan wel eens een stukje met iemand mee mogen rijden die een B12 set (of andere set) onder zijn v70 heeft om zo eens te voelen wat een verlaagde V70 doet? Ik woon vlak bij Assen, dus als iemand het ziet zitten om een keer een rondje met me te gaan rijden??? Ik zou het in ieder geval enorm tof vinden.
Ben ik weer te zeuren.... Met weer een gevalletje, de zoveelste vraag...
Maar wat is het toch gruwelijk moeilijk om de juiste verlagingsset te bepalen die het beste bij je past. Mijn wagen is momenteel voorzien van Nivomats maar die mogen er wat mij betreft wel onder vandaan want ik rij toch nooit met een caravan, en tijdens de vakantie neem ik een klein beetje zakken wel voor lief. Heb daar met vorige auto's nog nooit zo van wakker gelegen.
Momenteel neig ik naar de Bilstein B12 kit voorzien van Bilstein dempers en Eibach veren. De verlaging moet subtiel zijn en er moet fatsoenlijk me over drempels en klinkerwegen te rijden zijn. De jaren van de golfjes met een KW schroefset en 10cm verlaging liggen ver achter me en dat stugge gestuiter wil ik absoluut niet meer.
De volvo heeft een zeer grote hoeveelheid aan comfort waarbij het ook weer geen drama is als je een klein beetje inlevert. Maar stel dat ik de volvo nu een 10 zou geven qua comfort en de golfjes met maximale verlaging van vroeger een 1. Waar moet ik de B12 set dan inschalen onder de V70?? Lever je nauwelijks comfort in en blijf je nog op een 8 á 9 zitten of wordt het toch wel een flink stuk stugger en ga je naar de 5 á 6??
Als ik even heel brutaal ben hé, zou ik dan wel eens een stukje met iemand mee mogen rijden die een B12 set (of andere set) onder zijn v70 heeft om zo eens te voelen wat een verlaagde V70 doet? Ik woon vlak bij Assen, dus als iemand het ziet zitten om een keer een rondje met me te gaan rijden??? Ik zou het in ieder geval enorm tof vinden.