Een vriend van me heeft een XC70 2007 met een D5244T4 blok.
Sinds enige tijd slaat die soms aan t roken. gemiddeld een keer in de paar dagen.
Dit gebeurd vooral bij lagere snelheden , waarna het niet meer uitmaakt of je stationair of 100km rijdt hij blijft een minuut of 5 roken. Uit zetten en aanzetten helpt meestal ook. De rook is blauw en stinkt en daarna is het oliepijl gezakt. lijkt me een typisch gevalletje van olie verbranden.
Er is geen power verlies gedurende de rook ontwikkeling ervoor of erna.(dit ik nog een keer).
zoals een echt lastig dingetje deed t natuurlijk niet tijdens onze testrit.
Er hebben al verschillende specialisten naar gekeken. dus intercooler, buizen slangen etc zijn gecontroleerd.
rara wat kan t zijn?
twee opties kan ik verzinnen(tot nu toe):
1. carterventilatie
2. hangende schraapveer/zuigerveer
daar olieverversen wat te wensen over gelaten heeft en best wel veel sloom mee gereden is. (zo zuinig mogelijk).
Zo nu jullie ook maar eens aan t puzzelen.
Sinds enige tijd slaat die soms aan t roken. gemiddeld een keer in de paar dagen.
Dit gebeurd vooral bij lagere snelheden , waarna het niet meer uitmaakt of je stationair of 100km rijdt hij blijft een minuut of 5 roken. Uit zetten en aanzetten helpt meestal ook. De rook is blauw en stinkt en daarna is het oliepijl gezakt. lijkt me een typisch gevalletje van olie verbranden.
Er is geen power verlies gedurende de rook ontwikkeling ervoor of erna.(dit ik nog een keer).
zoals een echt lastig dingetje deed t natuurlijk niet tijdens onze testrit.
Er hebben al verschillende specialisten naar gekeken. dus intercooler, buizen slangen etc zijn gecontroleerd.
rara wat kan t zijn?
twee opties kan ik verzinnen(tot nu toe):
1. carterventilatie
2. hangende schraapveer/zuigerveer
daar olieverversen wat te wensen over gelaten heeft en best wel veel sloom mee gereden is. (zo zuinig mogelijk).
Zo nu jullie ook maar eens aan t puzzelen.