Zit een beetje tegen vandaag
Ik had al het vermoeden dat er lampjes defect waren van het instrumentenpaneel en dat bleek ook zo te zijn toen ik de radio uit elkaar haalde.
Ik kan dan wel alles weer in elkaar zetten maar dan kom ik niet meer bij die lampjes.
Dus maar naar Tynaarlo gereden en lampjes opgehaald. 6 stuks. (30 euro
)
Kom ik thuis mist er 1 in het zakje. Ik gebeld. Ja, meneer, stom die is er naast gevallen.
Ik ga dus niet meer terug rijden. dat komt maandag wel.
Ondertussen het frame aangepast om de BP radio erin te krijgen. Je moet dus een stuk uit de achterkant zagen en er moet aan de voorkant een hoekje af. (zie foto`s)
Verder de bekabeling aangepast. De Din verloop kabel heeft een blauwe draad. Deze dient om de versterker aan en uit te schakelen. Die moet dus op de rode draad aangesloten worden van de stroom aanvoer. Tevens had ik ook nog een schakeldraad nodig voor de antenne. Dus twee rode kabeltjes er op gesoldeerd.
Verder nog alle aansluitingen voorzien van tape zodat er niets uit elkaar kan trillen en er geen contact gemaakt kan worden.
Daarna heb ik de radio in de auto even tijdelijk aangesloten en getest.
Morgen ga ik weer verder omdat het zo`n schijtweer is en ik moet de antenne adapter nog omsolderen en wat bekabeling voor de achteruitrijcamera in orde maken.
Maar de eerste indrukken:
Ziet er gelikt uit. Bediening is even wennen. Stuurbediening werkt direct. Detecteert automatisch als je hem in de achteruit zet en dan krijg je (keuze) of camerabeeld of een auto te zien waarop de achteruitrijsensoren zichtbaar zijn.
Het geluid:
Ook dat is even wennen. Het klinkt anders maar niet slechter. Dashboard speaker doet gewoon mee. Het kan veel harder. Output van de radio is blijkbaar veel hoger.
Er zit een uitgebreide equalizer op en dat is even spelen. Ook loudness.
Je kan grafisch het geluid binnen de auto verplaatsen. Best grappig.
Mp3`s via de usb stick afgespeelt en dat klinkt gewoon goed.
Radio heb ik eerst aangesloten middels de meegleverde adapter.
Radio is veel gevoeliger dan de HU-850. Kan veel meer zenders ontvangen.
Ben allen niet blij dat het geluid doffer klinkt. Ik heb het vermoeden dat dat toch aan de antenne en versterker van Volvo ligt. Dat ga ik morgen meemaken, want dan soldeer ik de adapter om, zodat ik mijn eigen dakantenne kan aansluiten.
Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).