Nou, het hele project is ten einde
Ik rijd er nu een paar dagen mee rond en ik kreeg steeds meer irritaties.
Veel met BluePower gemaild. En ik moet zeggen, goede en snelle respons.
Ik vind het een zeer mooi apparaat. Sluit mooi aan bij het dashboard. Geen kleurverschil.
Software is snel. Geen vastlopers.
Maar:
- Radio ontvangst is gewoon slecht. Ondanks de externe antenne met versterker.
Als ik stil sta is het geen probleem. Tijdens het rijden veel te veel fluctuaties.
Dit is mijn grootste ergernis. Ik wil gewoon uitstekende ontvangst hebben. En dat kan ook.
-Ik kan niet wennen aan het geluid. Ik mis te veel dynamiek en warmte.
Ondanks de uitgebreide equalizer. Loudness houd de setting niet vast. Iedere keer als ik op start staat loudness weer uit.
-Achteruitrijd sensoren werken wel, maar vind ik niet betrouwbaar. Vaak gepiep als er niks is en als ik achteruit rijd direct na het starten werkt het nog niet.
- Achteruitrijd camera werkt prima, maar er zit geen vertraging op de versnelling. Dus als ik van P naar D ga of omgekeerd krijg ik steeds een fractie beeld en het geluid valt weg.
- Steeds als de unit op start krijgen de speakers een schok omdat de versterker al aan staat terwijl de radio nog moet opstarten. Daar heb ik een vertragingsrelais voor gekocht van 3,50 euro. Maar ik vind het wel een ding. Dit hoort gewoon als uitgang op de radio te zitten, dus niet. Moet hem dus koppelen aan het slot contact.
- Bluetooth telefoon werkt goed. Vind het alleen vervelend dat de audio niet apart instelbaar is. Dus als ik de muziek wat harder heb aan staan en er belt iemand dan knalt diegene door de speakers.
- Navigatie krijg je er niet bijgeleverd. Door een mail te sturen heb ik gratis software van Igo gekregen, maar die loopt niet goed. Stemmen zijn vertraagd of werken helemaal niet. Kortom die moet ik of apart kopen of zelf wat downloaden.
-Ik vind de structuur van de audiospeler zeer irritant. Te kleine knoppen en onoverzichtelijk. Muziek opzoeken in mappen vind ik echt een drama onderweg.
Ik ben er eigenlijk wel een beetje ziek van na al het werk.
Had er veel meer van verwacht. Met name omdat het apparaat al in 2010 op de markt kwam. Er is veel aan gebeurd. Onnoemelijk veel software updates geweest. En dan nog na al die jaren met dit soort verkeerd dingetjes zitten. Ik begrijp er niks van.
Hij is uitgebouwd en weer in de doos gedaan en ingepakt en gaat morgen retour Zweden.
Ik ga een origineel inbouw frame van Volvo kopen.
En dan koop ik een universeel 2din radio. Dan maar geen stuurbediening en achteruitrijd sensoren. Vind ik ook niet zo spannend. Camera kan altijd wel aangesloten worden.
Zit te kijken naar een Zenec radio. Bijvoorbeeld de Z-N720