nu is het emissielampje weer uit, maar heb inmiddels 3 keer gehad dat de motor bij zwaardere belasting en lage toeren (1500, normaal geen probleem) even stotterde en dat het emissielampje ging branden hoewel de motor daarna weer prima draaide, vooral als ik hem even op toeren hield.
ik kom er tot mijn schaamte achter dat de bougies er inmiddels ruim 50K in zitten, en dat op gas..
zojuist met hulp van een vriend met iOBD op zijn iPhone en wifi dongletje in mijn EOBDII de bovenstaande codes tevoorschijn getoverd:
P0350
P0355
die zouden wijzen naar bobines en specifiek alleen naar die vd 5e cilinder.
nu draait de motor weer als een zonnetje en het lampje ging natuurlijk weer net uit, al bij het starten om naar die vriend toe te rijden.
Kan dit ook aan de bougie(s) liggen? of heb ik echt (alweer) een bobine stuk? wie kan de exacte verklarende tekst uit Vida aanleveren voor mij?
bij voorbaat dank,
Ivo
ik kom er tot mijn schaamte achter dat de bougies er inmiddels ruim 50K in zitten, en dat op gas..
zojuist met hulp van een vriend met iOBD op zijn iPhone en wifi dongletje in mijn EOBDII de bovenstaande codes tevoorschijn getoverd:
P0350
P0355
die zouden wijzen naar bobines en specifiek alleen naar die vd 5e cilinder.
nu draait de motor weer als een zonnetje en het lampje ging natuurlijk weer net uit, al bij het starten om naar die vriend toe te rijden.
Kan dit ook aan de bougie(s) liggen? of heb ik echt (alweer) een bobine stuk? wie kan de exacte verklarende tekst uit Vida aanleveren voor mij?
bij voorbaat dank,
Ivo