Graag jullie hulp,
Sinds enkele maanden hebben we een V70 automaat op lpg (vaille). Eerste waren er probleempjes met de automaat, vooral in de bocht of op rotonde. De kleppen in de bak vervangen en gereset, bak problemen waren over.
Echter het hikje op een rotonde bleef!
Nu 10K km verder was er het horten, soms motor lampje ( via OBD2 bleek de temp opnemer defect) Stekker los gehaald, de meter bleef wel liggen maar ik kon tijdelijk goed rijden.
Tot eergister de motor afsloeg in een bocht. Niet meer starten, op LPG of benzine. Naar poosje ineens weer starten. Dat ging zo 3x, na half uurtje was ik thuis. Opvallend was dat de lampjes van de lpg schakelaar knipperden zodra de auto hotterde.
Ik verdacht dus de Vialle.
Als ik de 4 zekeringen uit het vialle blokje haal loopt de auto op benzine. Toch nog problemen. Ondertussen de temp sensor vervangen, draden onder het zekeringblokje ingekort en doorgesoldeerd. De CU van vialle opengemaakt en aansluitingen doorgesoldeerd. Ondertussen valt de auto steeds vaker uit. Vananvond proefrit op lpg, de eerste bocht naar L slaat ding gelijk af. Zekeringen er uit, maar toch niet startten, overal aan gerammeld en daar liep ie weer (dus alleen op benzine) DE obd2 geeft geen storingen.
Thuisgekomen stationair laten lopen terwijl ik nadacht, ineens hoor ik wat klikken links onder( of in de motor ruimte) en na 1 a 2 seconden slaat de motor af! Probleem wordt dus erger.
Lijkt toch een elektrisch probleem zijn in de originele bedrading/relais.
Waar ga ik zoeken?
Sinds enkele maanden hebben we een V70 automaat op lpg (vaille). Eerste waren er probleempjes met de automaat, vooral in de bocht of op rotonde. De kleppen in de bak vervangen en gereset, bak problemen waren over.
Echter het hikje op een rotonde bleef!
Nu 10K km verder was er het horten, soms motor lampje ( via OBD2 bleek de temp opnemer defect) Stekker los gehaald, de meter bleef wel liggen maar ik kon tijdelijk goed rijden.
Tot eergister de motor afsloeg in een bocht. Niet meer starten, op LPG of benzine. Naar poosje ineens weer starten. Dat ging zo 3x, na half uurtje was ik thuis. Opvallend was dat de lampjes van de lpg schakelaar knipperden zodra de auto hotterde.
Ik verdacht dus de Vialle.
Als ik de 4 zekeringen uit het vialle blokje haal loopt de auto op benzine. Toch nog problemen. Ondertussen de temp sensor vervangen, draden onder het zekeringblokje ingekort en doorgesoldeerd. De CU van vialle opengemaakt en aansluitingen doorgesoldeerd. Ondertussen valt de auto steeds vaker uit. Vananvond proefrit op lpg, de eerste bocht naar L slaat ding gelijk af. Zekeringen er uit, maar toch niet startten, overal aan gerammeld en daar liep ie weer (dus alleen op benzine) DE obd2 geeft geen storingen.
Thuisgekomen stationair laten lopen terwijl ik nadacht, ineens hoor ik wat klikken links onder( of in de motor ruimte) en na 1 a 2 seconden slaat de motor af! Probleem wordt dus erger.
Lijkt toch een elektrisch probleem zijn in de originele bedrading/relais.
Waar ga ik zoeken?