Kijk dat is nuttige info!
Dus de 2.3 T5 is een sterk blok en te tunen zonder bang te hoeven zijn voor schade. Maar hoe zit dat dan met de AT? Heb al meerdere malen gelezen (ook in dit topic) dat die niet zo houden van hoog koppel.
Zit zelf ook aan Rica tuning te denken, maar de woorden van de monteur v/d de dealer waar ik de auto destijds heb gekocht galmen nog door mijn hoofd. Niet doen! zei hij. De AT vindt dat niet fijn...
Daar komt bij dat de auto nu ook al niet echt langzaam is, en het kan natuurlijk altijd sneller en dat is ook leuk, maar tegen welk risico??
Verstand zegt beter langer rijden met huidige vermogen, dan ietwat sneller zijn en kans op eerdere schade...
Hart zegt een nóg hardere duw op de snelweg bij inhalen is welkom en de techniek is zodanig degelijk uitgevoerd dat het wel kan...
gr. Edwin.
Dus de 2.3 T5 is een sterk blok en te tunen zonder bang te hoeven zijn voor schade. Maar hoe zit dat dan met de AT? Heb al meerdere malen gelezen (ook in dit topic) dat die niet zo houden van hoog koppel.
Zit zelf ook aan Rica tuning te denken, maar de woorden van de monteur v/d de dealer waar ik de auto destijds heb gekocht galmen nog door mijn hoofd. Niet doen! zei hij. De AT vindt dat niet fijn...
Daar komt bij dat de auto nu ook al niet echt langzaam is, en het kan natuurlijk altijd sneller en dat is ook leuk, maar tegen welk risico??
Verstand zegt beter langer rijden met huidige vermogen, dan ietwat sneller zijn en kans op eerdere schade...
Hart zegt een nóg hardere duw op de snelweg bij inhalen is welkom en de techniek is zodanig degelijk uitgevoerd dat het wel kan...
gr. Edwin.