Ik heb sinds een paar maanden een vreemd "bonkend" geluid in mijn V70 T5 (2004). Geen harde bonk (zoals bij een stukke automaat), maar een regelmatig, laag geluid. Eerste keer trad op tijdens een storm, dus ik dacht dat het de wind was die onder een gekke hoek op de auto viel o.i.d.
Eerst dacht ik aan allerlei externe oorzaken, die ik inmiddels (met bovenstaand lijstje) heb kunnen uitsluiten
Garage heeft niet echt een idee wat het kan zijn (eind augustus lever ik 'm drie dagen in voor een langere analyse), maar zijn hier wellicht ideeën of eerdere soortgelijke ervaringen?
- Het geluid treedt pas op na ca. 30 minuten rijden
- Dus vaak op de snelweg, langere tijd dezelfde snelheid rijdend
- Wanneer ik mijn automaat handmatig terugschakel (5 naar 4), blijft het geluid hetzelfde aanwezig
- Zodra ik het gas loslaat is het weg
Eerst dacht ik aan allerlei externe oorzaken, die ik inmiddels (met bovenstaand lijstje) heb kunnen uitsluiten
- Klapperende wind (eerste keer trad op tijdens storm).
- Hobbelig wegdek / probleem met vering of schokdemping
- Probleem met climate control (maar het is er ook wanneer ik lange tijd met de airco uit rijd)
Garage heeft niet echt een idee wat het kan zijn (eind augustus lever ik 'm drie dagen in voor een langere analyse), maar zijn hier wellicht ideeën of eerdere soortgelijke ervaringen?