bonkend geluid bij drempels

Petrus64

Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

· 
Posted: 06.02.2014 - 00:04  ·  #76
idd balen. Wanneer is dat gepland dat ze langskomen?
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Subject:

· 
Posted: 07.02.2014 - 19:11  ·  #77
Monroe kom volgende week langs, nou maar hopen dat zij me verder kunnen helpen. ik hoop dat zij technische specificaties hebben mbt de aansturing van het 4c systeem. Volvo heeft het gecallibreerd (zeggen ze) maar ik heb zelf het gevoel dat ze een diagnose test hebben gedaan en geen melding is dan geen fouten. de schokbrekers zullen toch hoogstwaarschijnlijk een verschillend voltage krijgen bij de 3 standen. dat moet toch te meten zijn lijkt me.
Afwachten maar weer. fijn weekend allemaal. Rene.
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 07.02.2014 - 19:16  ·  #78
We gaan het meemaken. Je houdt ons op de hoogte toch? :-)
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2014 - 20:16  ·  #79
Monroe is vandaag geweest, hebben het Four-c gecontroleerd en 5 foutcodes gevonden:
0133 - magneetklep, links achter, signaal ontbreekt of defect
0132 - magneetklep , links achter te hoog
0143 - magneetklep rechtsachter, signaal ontbreekt of defect
0081 - sensor spanningstoevoer onder minimum intermitterend
0091 - sensor spanningstoevoer onder minimum intermitterend

ze hebben alle foutcodes gewist en hebben de meet aparatuur bij m'n monteur achtergelaten en over een paar dagen gaan ze kijken of er weer foutkodes zijn. de klacht is nog steeds niet verholpen. ik snap niet dat ze bij Volvo geen foutmeldingen hebben gezien. eind vd week maar kijken wat voor meldingen we hebben en dan maar weer naar Volvo. Of weten jullie de oplossing?
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 17.02.2014 - 20:19  ·  #80
ik neem toch aan dat die codes aangeven dat er wat fout is. Dat ze gewist zijn lost het probleem nog niet op. Ik hoop voor je dat als die codes echt verholpen zijn je problemen ook opgelost zijn.
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 17.02.2014 - 20:27  ·  #81
Je zult wel gelijk hebben, we zien het over een paar dagen wel.
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2014 - 21:07  ·  #82
vandaag de boardcomputer uitgelezen, geen foutcodes meer, om gek van te worden. mijn monteur wil nu bij Volvo gaan informeren of een downgrade vd software een oplossing is. er moet toch ergens een oplossing zijn.
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 20:01  ·  #83
licht aan de horizon???
Volgens de trouble shooter van Monroe zou het bonken kunnen liggen aan de hoogte sensoren.
Weet iemand waar die zitten?
ik heb op het web wel een beschrijving gevonden ten tijde van de presentatie van het Four-c systeem en daarin staat dat de schokbrekers de info krijgen van de hoogtesensoren.
risrael
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.04.2014 - 16:09  ·  #84
Ik rij sinds half maart met een nieuwe V70 met automatische nivoregeling en heb ook last van een bonkend geluid rechtsachter.
Het gekke is dat het niet altijd aanwezig is. Soms krijg ik het niet gereproduceerd. Ga ik nou dezelfde misere krijgen. Dan mogen ze van mij die nivoregeling eraf halen.
Kan dat overigens?
Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.04.2014 - 16:15  ·  #85
ik moet eerlijk bekennen dat ik 't bonkend geluid de laatste 4 maanden niet meer gehoord heb bij mijn R, zou 't kunnen dat dit te maken heeft omdat de R in December een lege batterij had waardoor misschien de sensoren opnieuw moesten inleren??
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2014 - 11:27  ·  #86
nou ik heb gisterenavond de accu losgekoppeld en vanochtend weer aangesloten, kon me wel vinden in zo'n "reset" , dat doe je met je computer ook wel eens en leek me een gouden greep, maar helaas bonkie is nog steeds aanwezig. Weet iemand misschien ook waar die hoogte sensoren zitten?
Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.04.2014 - 11:57  ·  #87
Quote door Rene Bult

nou ik heb gisterenavond de accu losgekoppeld en vanochtend weer aangesloten, kon me wel vinden in zo'n "reset" , dat doe je met je computer ook wel eens en leek me een gouden greep, maar helaas bonkie is nog steeds aanwezig. Weet iemand misschien ook waar die hoogte sensoren zitten?

spijtig, had idd een gouden greep kunnen zijn, wel bizar dat 't bij de mijne (voorlopig) wegblijft(of mijn gehoor is ondertussen veel verslechterd :'( )
dan blijven we verder brainstormen...
Rene Bult
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2014 - 12:22  ·  #88
ik heb al zitten denken, misschien heeft de boardcomputer een eigen batterij, dat zie je op een moederbord van een computer ook en de sensoren toch van stroom zijn voorzien, als iemand nou weet waar die sensoren zitten kan ik misschien de stekker loskoppelen.
Ik hoorde via mn monteur trouwens dat de klacht bij Monroe en Volvo bekend is. De trouble shooter van Monroe zal binnenkort langskomen maar ook dat wordt al weken gezegd. Volgens mij is de oplossing hee eenvoudig maar dan moet jel weten waar de sensoren zitten.
alwinv70
Forumlid.
Leeftijd: 40
Homepage: autorestyling.nl
Subject:

· 
Posted: 05.04.2014 - 19:08  ·  #89
Alles ook al geprobeerd, auto 2 dagen met losgekoppelde accu laten staan, helaas geen effect.
Bij mijn v70 zit er een sensor achterin aan de bestuurders kant ter hoogte van de wielkast, je kan deze loskoppelen maar dit geeft hetzelfde effect wanneer je de stekker van de schokbrekers loskoppelt, het gebonk is dan weg maar geeft een storings melding in de boardcomputer.
Naar mijn idee zit het probleem in de software of idd misschien en defecte sensor, maar om nou ook alle sensoren te vervangen vind ik ook wat overdreven.
risrael
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.04.2014 - 23:32  ·  #90
Geldt het ook voor nieuwe V70's? Of heb ik een ander probleem? Bij mij trad het twee keer op na een lange en snelle rit op de duitse autobaan.

Selected quotes for multi-quoting:   0