Ook ik heb ervaring met letselschade nav een motorongeluk.
Dit soort dingen gaan zo traag en ze gooien zo veel "curf"ballen dat je gaat vermoeden dat verzekeraars dit doen om zelfdoding door depressie te veroorzaken.
Het proces is echt echt echt heel traag en moeizaam.
In mijn geval was vanaf dag 1 duidelijk dat ik in mijn recht stond (met de motor ingereden op een Mercedes Vito die uit een parkeerhaven draaide) , maar hoe vaak de tegenpartij wel niet geprobeerd heeft om de boel te verdraaien. De wokkelfabriek van Smiths zou er trots op zijn.
Laat je niet gek maken, registreer iedere km die je naar therapie of artsen maakt. Registreer iedere verbandje en zalfje dat je hebt moeten kopen. Heb je een poetsheer/madam laten komen -omdat niemand meer aan poetsen toe komt door de toegenomen druk- ieder uur registreren (ook als ze zwart werken). En de grote vis is meestal verlies aan inkomen, registreer!
Als chauffeur heb je ook recht op het gemiddelde aan overuren dat je in een bepaalde periode (ik meen een half jaar terug) hebt gemaakt, omdat chauffeurs het van hun overuren moeten hebben.
Ook weer uit eigen ervaring
Allemaal kosten die je uiteindelijk kunt indienen.
En door het al geregistreerd te hebben verlaag je bij jezelf de stress op het moment dat ze om die gegevens vragen.
Het gaat onder andere zo traag omdat er eerst bij jou een "stabiele eindsituatie" moet onstaan.
Daarbij is er geen medische vooruitgang meer haalbaar en dan pas kunnen ze oordelen wat het minste bedrag is waarvoor ze je kunnen naaien... Uh ik bedoel waarmee ze je kunnen compenseren.
Als er ook maar een vermoeden is dat jou situatie in de toekomst nog kan veranderen dan laat je NIET uitkopen.
Ik weet dat iedereen dat zegt, maar het is zo belangrijk.
Je kosten kun je vaak tussendoor declareren, zonder dat er een uitspraak of overeenkomst tussen de partijen is. Maar verandert je situatie nadat je het hebt laten afkopen dan kun je nergens meer aanspraak op maken.
Ik zelf heb van mijn hele proces (en dan is het niet eens tot de rechtzaal gekomen) echt wel pittige mentale klappen opgelopen. Terwijl achteraf gezien ik me druk maakte over dingen waar ik geen invloed op had.
Blijf gewoon je vrouw voor de gek houden en de rest is bijzaak