Dag allemaal,
Gisteren dikke pech: Op de snelweg begin de motor van mijn type II uit 2000, 540.000 op de teller en LPG, te stotteren en te bokken. Op parkeerplaats ANWB gebeld. Die constateerde dat het onderste deel van de bougie(onder de bobine in de motor beland was bij de 2e cilinder. Hij verbood me de auto nog te starten en heeft een sleep geregeld. Hij adviseerde me om de garage te vragen de motor uit elkaar te halen en te controleren of er schade is en om het stukje ijzer terug te vinden(het deel dat vonkt).
Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat er schade al te groot is? De motor ging nog wel gewoon rond, alleen cilinder 2 deed niet meer mee vanwege afgebroken bougie.
Ik hoor graag!
Groetjes, Arjen
Gisteren dikke pech: Op de snelweg begin de motor van mijn type II uit 2000, 540.000 op de teller en LPG, te stotteren en te bokken. Op parkeerplaats ANWB gebeld. Die constateerde dat het onderste deel van de bougie(onder de bobine in de motor beland was bij de 2e cilinder. Hij verbood me de auto nog te starten en heeft een sleep geregeld. Hij adviseerde me om de garage te vragen de motor uit elkaar te halen en te controleren of er schade is en om het stukje ijzer terug te vinden(het deel dat vonkt).
Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat er schade al te groot is? De motor ging nog wel gewoon rond, alleen cilinder 2 deed niet meer mee vanwege afgebroken bougie.
Ik hoor graag!
Groetjes, Arjen