Asjemenou ??
Tijdje geleden eens lekker eigenwijs geweest. Denso iridium power IK20 bougies in mijn 2001 2.4T geschroeft.
HHmm... liep er in het begin verdomd goed op, maar de vervangingsinterval ga ik never nooit halen, zeker niet de kilometers die Denso voor dit type opgeeft. Een eruit geschroefd om eens te kijken en tot mijn verbazing zag ie eruit alsof hij er al 100.000 km in had gezeten. In werkelijkheid een km of 15.000.
Dus...naar de dealer om toch maar weer de originele Volvo bougies te gaan halen.
Ik kreeg tot mijn verbazing een set bougies in m'n handen die voor de S40/V50/S80 bedoeld was, B5254T3 / B5254T4 motoren van modeljaar 2007 -->
Nog eens nadrukkelijk gevraagd. Ja, deze moesten er echt in, computer gaf het aan, aan de hand van het kenteken, artikelnummer 30751806.
De schroefdraad is ook gewoon 8 mm langer ?? Dus de ontsteking dieper in de cilinder, dichter op de zuiger.
Volgens mij hoort er in mijn B5244T3 blok bougies met artikel nummer 8692071.
Hij loopt erop, dat is het probleem niet. Volgens mij is de cilinderkop vanaf 2004 iets dikker opgebouwd waarvoor die langere schroefdraad bedoeld is.
Iemand hier ervaring mee ?
Op internet is van alles te vinden, de ene site zegt dat het prima is, de andere dat het absoluut niet kan =)
Tijdje geleden eens lekker eigenwijs geweest. Denso iridium power IK20 bougies in mijn 2001 2.4T geschroeft.
HHmm... liep er in het begin verdomd goed op, maar de vervangingsinterval ga ik never nooit halen, zeker niet de kilometers die Denso voor dit type opgeeft. Een eruit geschroefd om eens te kijken en tot mijn verbazing zag ie eruit alsof hij er al 100.000 km in had gezeten. In werkelijkheid een km of 15.000.
Dus...naar de dealer om toch maar weer de originele Volvo bougies te gaan halen.
Ik kreeg tot mijn verbazing een set bougies in m'n handen die voor de S40/V50/S80 bedoeld was, B5254T3 / B5254T4 motoren van modeljaar 2007 -->
Nog eens nadrukkelijk gevraagd. Ja, deze moesten er echt in, computer gaf het aan, aan de hand van het kenteken, artikelnummer 30751806.
De schroefdraad is ook gewoon 8 mm langer ?? Dus de ontsteking dieper in de cilinder, dichter op de zuiger.
Volgens mij hoort er in mijn B5244T3 blok bougies met artikel nummer 8692071.
Hij loopt erop, dat is het probleem niet. Volgens mij is de cilinderkop vanaf 2004 iets dikker opgebouwd waarvoor die langere schroefdraad bedoeld is.
Iemand hier ervaring mee ?
Op internet is van alles te vinden, de ene site zegt dat het prima is, de andere dat het absoluut niet kan =)