omdat ik mij ongerust maak over het olieverbruik, 1 liter op de 2/3000 km, ben ik begonnen
om erachter te komen waar dit aan ligt. Omdat er geen blauwe walmen uit de uitlaat komen maar deze toch zwarte aanslag heeft, gaat mijn vermoeden richting de turbo en zijn afdichtingen. Mede omdat de inlaatbuis door een laagje olie word bedekt. Lijkt mij niet juist. Om te zien of of ik dit ook kan terugzien in de verbranding wilde ik de bougies eruit halen en gelijk vernieuwen aangezien dit (voor zover mij bekend volgens de facturen, ik heb de auto nog niet zo lang) bij 222.000 km is gebeurt en hij nu op 264.000km staat. dus ook ...de hoogste tijd...
Tsja...en wat je dan ziet....
Cilinder 1 die vanaf de bobinezijde in een plasje olie staat....????
Cilinder 2 hetzelfde maar veel minder..??
Cilinder 3....afijn.... zie foto`s deze zat niet een vast of is mogelijk losgetrild met als gevolg een goudgekleurde ruimte en veel drab en aanslag onderin...
Cilinder 4 netje maar op
Cilinder 5 netjes maar ook op
Cilinder 3, oke...logisch dat daar verbrandingsgassen in konden komen. Die zat tenslotte los.. Maar cilinder 1 en 2 met een plasje olie onder bij de bougie en ook een deel van het bovenste gedeelte van de draad onder de olie...vreemd.. nooit eerder gezien.
Misschien iemand suggestie?
Maar de turbo gaat wel eruit en ik wil het binnenwerk vervangen. Nu alleen nog erachter komen welk type het precies is en waar te bestellen.
Misschien iemand hier, ook een keer gedaan?
Eerst foto van links naar rechts...cil 1 t/m 5
om erachter te komen waar dit aan ligt. Omdat er geen blauwe walmen uit de uitlaat komen maar deze toch zwarte aanslag heeft, gaat mijn vermoeden richting de turbo en zijn afdichtingen. Mede omdat de inlaatbuis door een laagje olie word bedekt. Lijkt mij niet juist. Om te zien of of ik dit ook kan terugzien in de verbranding wilde ik de bougies eruit halen en gelijk vernieuwen aangezien dit (voor zover mij bekend volgens de facturen, ik heb de auto nog niet zo lang) bij 222.000 km is gebeurt en hij nu op 264.000km staat. dus ook ...de hoogste tijd...
Tsja...en wat je dan ziet....
Cilinder 1 die vanaf de bobinezijde in een plasje olie staat....????
Cilinder 2 hetzelfde maar veel minder..??
Cilinder 3....afijn.... zie foto`s deze zat niet een vast of is mogelijk losgetrild met als gevolg een goudgekleurde ruimte en veel drab en aanslag onderin...
Cilinder 4 netje maar op
Cilinder 5 netjes maar ook op
Cilinder 3, oke...logisch dat daar verbrandingsgassen in konden komen. Die zat tenslotte los.. Maar cilinder 1 en 2 met een plasje olie onder bij de bougie en ook een deel van het bovenste gedeelte van de draad onder de olie...vreemd.. nooit eerder gezien.
Misschien iemand suggestie?
Maar de turbo gaat wel eruit en ik wil het binnenwerk vervangen. Nu alleen nog erachter komen welk type het precies is en waar te bestellen.
Misschien iemand hier, ook een keer gedaan?
Eerst foto van links naar rechts...cil 1 t/m 5