Voor zo ver ik kan nagaan heb ik het volgende niet al eens gepost:
Bij het nalopen van mijn onderhoudsschema viel het mij op dat de bougies die ik nu gebruik op LPG aanmerkelijk langer meegaan dat de originele Volvo bougies. Die bougies beginnen al te slijten bij 20.000-30.000 KM.
De huidige bougies zijn van het Irdium type, wel duurder, maar ze zitten er nu bijna 70.000 km in en nog geen tekenen van slijtage. Daarbij is het verbruik ook gedaald. Nu kan ik bij rustig rijden zelfs 1:11 halen op LPG, daar kon ik vroeger alleen maar van dromen.
Bovenstaande ervaring sluit aan bij wat een paar jaar geleden een Vialle ontwikkelaar vertelde: de multi-tip bougies van Volvo zijn minder geschikt voor LPG.
Maar dat het effect zo groot is, had ik niet verwacht.
Bij het nalopen van mijn onderhoudsschema viel het mij op dat de bougies die ik nu gebruik op LPG aanmerkelijk langer meegaan dat de originele Volvo bougies. Die bougies beginnen al te slijten bij 20.000-30.000 KM.
De huidige bougies zijn van het Irdium type, wel duurder, maar ze zitten er nu bijna 70.000 km in en nog geen tekenen van slijtage. Daarbij is het verbruik ook gedaald. Nu kan ik bij rustig rijden zelfs 1:11 halen op LPG, daar kon ik vroeger alleen maar van dromen.
Bovenstaande ervaring sluit aan bij wat een paar jaar geleden een Vialle ontwikkelaar vertelde: de multi-tip bougies van Volvo zijn minder geschikt voor LPG.
Maar dat het effect zo groot is, had ik niet verwacht.