Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ben al maanden af en aan bezig om het te vinden

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3876
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 04.05.2023 - 08:07  ·  #46
Nokkenas positiesensor al vervangen? Alhoewel die wel een eigen foutcode geeft mocht die stuk zijn (althans bij een P2 Volvo)
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 04.05.2023 - 22:04  ·  #47
Ja, die heb ik idd. ook eerder al vervangen. Thanks
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 570
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 05.05.2023 - 11:41  ·  #48
Hoe is je "massa" aansluiting van je blok naar de carrosserie?
Je zegt in de openingspost dat je dashboard verlichting en koplampen dimmen, is dat nog steeds zo?
Heb je je dynamo al eens goed door laten meten?
Of misschien een breukje in de bedrading van de dynamo?
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 05.05.2023 - 20:01  ·  #49
Massa aansluiting is goed, dashboardverlichting en koplampen doen het ook gewoon goed nu. Dacht echt dat ik er was met het vervangen van het gasklephuis.
En heeft ook een maand echt perfect en heerlijk gereden. Tot nu.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 05.05.2023 - 20:14  ·  #50
Dit is gewoon pech lijkt mij, en een nieuw probleem wat los staat vd initiële storing.

Heeft de bedrading niet klem gezeten vd solenoid? Weet je zeker dat de zekering heel is? De permanente signaal te laag omschrijving is naar mijn weten een onderbreking in t component of bedrading.

Hoe weet je dat de tweedehandse solenoid goed is?

Heb nou een andere kabelboom gemonteerd vd bobines en vvt stekker? Zit dat allemaal correct?
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 06.05.2023 - 10:51  ·  #51
Thanx Blade, de bedrading van de bobines heb ik idd. vervangen, die van de solenoid (nog) niet. Die staat op mijn to do list. Of de solenoid zelf goed is weet ik niet zeker. Ik heb nu de oude er weer opzitten, met de gedachte; De solenoid was toen blijkbaar niet de boosdoener dus is ie misschien wel goed. Geen garantie natuurlijk. Bedrading heeft volgens mij niet klem gezeten o.i.d. Maar dit is laatste stukje oude bedrading, dus....
Is er een manier om de solenoid te testen?
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 28.05.2023 - 09:48  ·  #52
Ik heb de solenoids getest en idd. was de oude stuk en de 'nieuwe werkte niet helemaal lekker. Dus die heb ik schoongemaakt en gesmeerd, en weer omgewisseld. Hij doet het nu goed en auto loopt weer prima. Ik merk alleen dat ie nu bij koude start in het begin wat moeilijk loopt. Enig idee?
Ik merk nu zo langzamerhand wel dat ie van een auto met enorm veel achterstallig onderhoud, zeg maar geen, nu naar veel beter en betrouwbaarder is gegaan. Tijd om wat minder urgente zaken op te gaan lossen.
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Boven de 2500 toeren gaat ie bokken als n malle.

 · 
Posted: 28.05.2023 - 22:43  ·  #53
Alsof het zo moet zijn.....
Net weer een nieuwe foutmelding gekregen. Deze keer ECM-250A "lange termijn aanpassing brandstof, ondergrens". Ik begrijp dat dit waarschijnlijk te maken heeft met LMM, Lambda of vacuumlek. Als iemand iets kan delen over deze melding, heel graag. Het is wel lachwekkend aan het worden dat zodra ik iets heb opgelost dat dan het volgende probleem zich aandient.
tequilamaster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westknollendam
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

update, OPGELOST

 · 
Posted: 02.09.2023 - 21:20  ·  #54
Na het schoonmaken van de LMM met speciale cleaner is die laatste foutmelding niet meer teruggekomen, en heb ik het aangedurfd om de vakantietrip met deze auto te maken. 3000 km totaal naar de cote d'azur en terug. Door een hittegolf van 43 graden, geen probleem. Helemaal zonder 1 krimp te geven. Heeft het helemaal goed gedaan. 1 op 12,5 constant. Geen lampjes die gingen branden en haast geen olie verbruikt. Wel vraag ik me af of het normaal is dat de motorkap op de plek van ongeveer het expansievat zo heet wordt. Dit leek mij af en toe echt heel heet, terwijl mijn tempmeter constant een gewone waarde aangaf. Ik heb wel nog voor de trip uit voorzorg de tempmeter en thermostaat vervangen.
Dank aan iedereen voor de support en goede ideeën. Ik ben heel veel wijzer geworden wat betreft deze auto en ik moet toegeven dat ik fan ben.
En al met al heb ik nu een auto die heel veel nieuwe onderdelen heeft en dat is altijd fijn.
Dan is het nu tijd om wat andere issues aan te pakken aan binnen- en buitenkant omdat ik nu weet dat ie goed is en ik er verder mee wil gaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0