Hallo Volvisti,
Ik ben nieuw hier op het forum. Mijn naam is Ånne Dirkzwager. Dit is mijn eerste echte post na de voorstelpost.
Ik ben al heel lang een 740 en 940 rijder, en sinds een jaar nu ook v70 classic. En dus is het onderhoud voor deze laatste voor mij nog nieuw. Ken m nog niet zo goed zeg maar. Voelt een beetje onwennig.
Ik zit met het volgende; Ik heb vorig jaar een v70 classic 2.4 geartronic uit 2000 gekocht. Inmiddels heel veel achterstallig onderhoud gedaan. Puur om het allemaal weer goed werkend te krijgen, en ook om een hardnekkig probleem te achterhalen.
Hij start nu prima en loopt dan keurig van plm. 1000 toeren terug naar plm. 800 toeren. Alleen als ik gas geef en boven de 2500 toeren kom begint ie als een malle te bokken en heel slecht te lopen. En bovendien fluctueert het licht in het dashboard en van de koplampen.
Wat heb ik inmiddels gedaan aangaande dit euvel:
-Bougies vervangen.
-Accupolen nagekeken.
-Accu vervangen
-Meerdere malen met remmenreiniger naar vacuumlekkage gezocht.
-Nieuwe distributie en waterpomp. En ook meteen nokkenaskeerringen.
-Nieuwe krukassensor gemonteerd.
-Nieuwe nokkenassensor gemonteerd.
-ABS-controller laten reviseren.
-Meerdere malen foutcodes uitgelezen en gereset.
-Nieuwe pakking gasklephuis.
-Luchtmassameter omgeruild, geen verschil.
-Andere nokkenasversteller gemonteerd. Loopt wel beter, maar nog bokken boven 2500 toeren.
-Nieuwe Ferrita uitlaat eronder. Oude was aardig weggerot.
Heeft iemand hier misschien nog een idee? Ik kan er nu niet mee rijden, en staat hier inmiddels al een paar maanden stil, heel jammer.
Ik hoop dat het iets stoms simpels is wat ik over het hoofd zie. Alle tips zijn welkom.
Ik ben nieuw hier op het forum. Mijn naam is Ånne Dirkzwager. Dit is mijn eerste echte post na de voorstelpost.
Ik ben al heel lang een 740 en 940 rijder, en sinds een jaar nu ook v70 classic. En dus is het onderhoud voor deze laatste voor mij nog nieuw. Ken m nog niet zo goed zeg maar. Voelt een beetje onwennig.
Ik zit met het volgende; Ik heb vorig jaar een v70 classic 2.4 geartronic uit 2000 gekocht. Inmiddels heel veel achterstallig onderhoud gedaan. Puur om het allemaal weer goed werkend te krijgen, en ook om een hardnekkig probleem te achterhalen.
Hij start nu prima en loopt dan keurig van plm. 1000 toeren terug naar plm. 800 toeren. Alleen als ik gas geef en boven de 2500 toeren kom begint ie als een malle te bokken en heel slecht te lopen. En bovendien fluctueert het licht in het dashboard en van de koplampen.
Wat heb ik inmiddels gedaan aangaande dit euvel:
-Bougies vervangen.
-Accupolen nagekeken.
-Accu vervangen
-Meerdere malen met remmenreiniger naar vacuumlekkage gezocht.
-Nieuwe distributie en waterpomp. En ook meteen nokkenaskeerringen.
-Nieuwe krukassensor gemonteerd.
-Nieuwe nokkenassensor gemonteerd.
-ABS-controller laten reviseren.
-Meerdere malen foutcodes uitgelezen en gereset.
-Nieuwe pakking gasklephuis.
-Luchtmassameter omgeruild, geen verschil.
-Andere nokkenasversteller gemonteerd. Loopt wel beter, maar nog bokken boven 2500 toeren.
-Nieuwe Ferrita uitlaat eronder. Oude was aardig weggerot.
Heeft iemand hier misschien nog een idee? Ik kan er nu niet mee rijden, en staat hier inmiddels al een paar maanden stil, heel jammer.
Ik hoop dat het iets stoms simpels is wat ik over het hoofd zie. Alle tips zijn welkom.