Bovenste motorsteun ingescheurd

Vervangen door Powerflex?

RayCis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 71
Homepage: raycis.nl
Subject:

Re: Bovenste motorsteun ingescheurd

· 
Posted: 04.07.2013 - 14:41  ·  #16
Ik heb gisteren ook mijn bovenste motorsteun vervangen; zoals je op de pic ziet; de oude was echt versleten; het middenstuk kwam zelfs los van het ronde buitenstuk; echt een verdrogings-/ouderdoms breuk; de nieuwe ging er lastig in; die rubbers zijn natuurlijk altijd weer NET iets te groot; dus ik heb ff 2 blokkies hout gemaakt met uitsparingen voor 't nr buitenstekende gedeelte v/h rubber, toen een lange bout erdoorheen, en hem dan erin persen nadat ik de zaak goed glibberig had gemaakt met wasmiddel, toen ging het...pffff...zo snel als die oude eruit was, zo lang duurde 't voordat de nieuwe erin zat...vlg week wil ik nog bougies vervangen en de verdeelkap/rotor, dat heb ik al liggen...luchtfilter was nog erg schoon; dat hoef ik niet te vervangen, en dan nog de 2 nwe voorbanden en de oliewissel/filter, en dan moet tie 't maar doen op weg nr Frankrijk...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.07.2013 - 18:00  ·  #17
Ik weet niet wat je betaald hebt...maar voor een paar euro meer koop je ze compleet. dus niet alleen het rubber, maar de komplete steun. Vier bouten en klaar....Voor de volgende keer...

jesse
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 20:07  ·  #18
Waar kun je deze steunen compleet kopen?
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 20:39  ·  #19
Quote door jesse

Waar kun je deze steunen compleet kopen?

Voor jouw auto.... Google op 30680770.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 20:53  ·  #20
Ga eens bij IPD Volvo USA te rade. Zij leveren ook een prachtige (eigen fabrikaat ) onderste tractiesteun. Ik zelf heb het met Powerflex opgelost, montage een fluitje van een cent. Van trillingen die doorgegeven zouden worden merk ik niets, maar een goed afgestelde benzinemotor gekoppeld aan een handbak trilt nagenoeg niet.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 21:17  ·  #21
Leuk he, al die kleurtjes bij Powerflex :D

Als gezegd: bij m'n vorige auto waren alle rubbers (motor en onderstel) vervangen door PU en die was in alle opzichten behoorlijk lawaaiig geworden. Ik hou 't voor de Volvo, zeker vanwege de automaat bij gewone rubbers.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2014 - 21:37  ·  #22
Natuurlijk die kleurtjes zijn geen gezicht, maar om daarom nou de spijkerharde "black edition" te gebruiken, dan kun je de steunen net zou goed volgieten met lood.
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 10:30  ·  #23
Ik wil ook de bovenste motorsteun gaan vervangen. Er zijn twee varianten beschikbaar voor de benzine motor, de ronde versie en de "hoekige" versie. Zijn dit nu twee verschillende of is de hoekige gewoon de vervanger van de ronde, die er nu bij mij opzit. Als de motorsteunen uitwisselbaar zijn dan ga ik natuurlijk voor de nieuwere variant die overigens ook goedkoper is.

Wie kan het mij zeggen? :-)
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 10:57  ·  #24
is de vierkante niet voor de Diesels?
Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 10:58  ·  #25
voor zover ik weet is de vierkante origineel voor de diesels, maar later ook toegepast op de benzine's omdat de ronde te slap is / te snel scheurt...

zou de vierkante monteren...
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 12:36  ·  #26
Quote door RoyvW

Ik wil ook de bovenste motorsteun gaan vervangen. Er zijn twee varianten beschikbaar voor de benzine motor, de ronde versie en de "hoekige" versie. Zijn dit nu twee verschillende of is de hoekige gewoon de vervanger van de ronde, die er nu bij mij opzit. Als de motorsteunen uitwisselbaar zijn dan ga ik natuurlijk voor de nieuwere variant die overigens ook goedkoper is.

Wie kan het mij zeggen? :-)

De ronde is vrij snel vervangen door de 4kante.
De steun waar hij in gaat is ook anders inderdaad, die is nl 4 kant van vorm ipv rond :D
Het is een andere steun als voor de diesels.

Vaak word niet alleen het rubber, maar de hele steun met rubber vernieuwd, nieuwe rubber erin krijgen schijnt nogal een karweij te zijn.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 16:04  ·  #27
Het demonteren van het rubber in de steun met vierkante insert is een fluitje van een cent. Voor de auto staand, van rechts naar links drukken, dus van bestuurderszijde naar passagierszijde ligt het ding direct voor het grijpen. Wel eerst even het plaatje aan bestuurderszijde afnemen, want dat maakt het uitwerpen onmogelijk.

Selected quotes for multi-quoting:   0