brake conversion

 
 
 
 
 
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 13:42  ·  #16
Klopt - zijn klauwen die gebruikt worden in de racerij.
Ik maak ze gewoon wat vaker schoon :)
Wat wèl een nadeel is, is dat de blokken af en toe piepen, maar dat is iets wat erbij schijnt te horen, zo is me al van meerdere kanten bevestigd. Het remt echt schofterig hard, zonder aan doseerbaarheid in te boeten.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 13:51  ·  #17
Mooi spul, jammer dat ze geen stofhoezen hebben, maar als je niet teveel km maakt en ze schoon houd natuurlijk geen probleem :)

Persoonlijk wil ik voor de daily het eenvoudig en onderhoudsvrij houden, komende 4 jaar zal de auto van 200.000km naar de 500.000km moeten dus geen zin iedere wasbeurt de hele remmerij boel ook schoon te moeten maken :D

Heb op mijn andere volvo ook een leuke BBK :devil:

380mm brembo setje:





sorry, beetje offtopic nu :shame:
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 14:02  ·  #18
Prachtige set!
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2791
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 15:03  ·  #19
Pa. Ik heb niets uitgeboord. Enkel de schroefdraad diameter in de xc90 remzadels aangepast met draadinserts(keenserts) uit Amerika, kan altijd weer terug naar originele remklauw etc...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 15:49  ·  #20
Quote door 1-wiel

Pa. Ik heb niets uitgeboord. Enkel de schroefdraad diameter in de xc90 remzadels aangepast met draadinserts(keenserts) uit Amerika, kan altijd weer terug naar originele remklauw etc...



Gaaf die keenserts. Soort helicoils.
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2791
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 16:01  ·  #21
Ziet er zo uit
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 07.07.2016 - 17:18  ·  #22
Clever!
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 07:57  ·  #23
potdomme dat wil ik ook nog wel... maar wat een gedl 1800 euri!
Wil nu eerst een mooie gereedschapswagen kopen voor mijn verjaardag :-)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 09:09  ·  #24
Sven, Superknutsel heeft het door Volvoservice laten doen. Wat ik zo zie op de foto met gebruikte klauwen en nieuwe schijven. Lijkt me dus ook goedkoper kunnen...
@Superknutsel : kom er maar in :)

Ik verkeer zelf nog in dubio met betrekking tot de XC90 set die ik over heb. Zo verkopen zou een optie kunnen zijn. Maar nu bewaren en bij verkoop van de auto weer terug naar origineel lijkt me echter een betere optie. Dan kan ik de Wilwood BBK dan separaat verkopen.
Superknutsel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Berichten: 55
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 10:11  ·  #25
Quote door PvL

Sven, Superknutsel heeft het door Volvoservice laten doen. Wat ik zo zie op de foto met gebruikte klauwen en nieuwe schijven. Lijkt me dus ook goedkoper kunnen...
@Superknutsel : kom er maar in :)

Ik verkeer zelf nog in dubio met betrekking tot de XC90 set die ik over heb. Zo verkopen zou een optie kunnen zijn. Maar nu bewaren en bij verkoop van de auto weer terug naar origineel lijkt me echter een betere optie. Dan kan ik de Wilwood BBK dan separaat verkopen.


Inderdaad, veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.

Bij mij moesten schijven en blokken vernieuwd worden en toen hebben we (ik en Dennis) besloten om een en ander maar te upgraden, want bij meer motor vermogen hoort ook meer remvermogen.

Klauwen, stofplaten en bouten van XC90 bij Rima gescoord, nieuwe schijven en blokken.
Per kant 4 gaten opboren en plaatsen maar die handel.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 11:06  ·  #26
Quote door Superknutsel

Quote door PvL

Sven, Superknutsel heeft het door Volvoservice laten doen. Wat ik zo zie op de foto met gebruikte klauwen en nieuwe schijven. Lijkt me dus ook goedkoper kunnen...
@Superknutsel : kom er maar in :)

Ik verkeer zelf nog in dubio met betrekking tot de XC90 set die ik over heb. Zo verkopen zou een optie kunnen zijn. Maar nu bewaren en bij verkoop van de auto weer terug naar origineel lijkt me echter een betere optie. Dan kan ik de Wilwood BBK dan separaat verkopen.


Inderdaad, veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.

Bij mij moesten schijven en blokken vernieuwd worden en toen hebben we (ik en Dennis) besloten om een en ander maar te upgraden, want bij meer motor vermogen hoort ook meer remvermogen.

Klauwen, stofplaten en bouten van XC90 bij Rima gescoord, nieuwe schijven en blokken.
Per kant 4 gaten opboren en plaatsen maar die handel.


En wat koste dit geintje?
Want prijzen vanaf 1800 euro zou ik niet doen.
Superknutsel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Berichten: 55
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 11:53  ·  #27
Quote door hermanusb

Quote door Superknutsel

Quote door PvL

Sven, Superknutsel heeft het door Volvoservice laten doen. Wat ik zo zie op de foto met gebruikte klauwen en nieuwe schijven. Lijkt me dus ook goedkoper kunnen...
@Superknutsel : kom er maar in :)

Ik verkeer zelf nog in dubio met betrekking tot de XC90 set die ik over heb. Zo verkopen zou een optie kunnen zijn. Maar nu bewaren en bij verkoop van de auto weer terug naar origineel lijkt me echter een betere optie. Dan kan ik de Wilwood BBK dan separaat verkopen.


Inderdaad, veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.

Bij mij moesten schijven en blokken vernieuwd worden en toen hebben we (ik en Dennis) besloten om een en ander maar te upgraden, want bij meer motor vermogen hoort ook meer remvermogen.

Klauwen, stofplaten en bouten van XC90 bij Rima gescoord, nieuwe schijven en blokken.
Per kant 4 gaten opboren en plaatsen maar die handel.


En wat koste dit geintje?
Want prijzen vanaf 1800 euro zou ik niet doen.


Remklauwen 150,- euro
Schijven 130,- euro
Stofplaten 40,- euro
Remblokken 120,- euro
Montage 180,- euro

En dan is het zo dat een deel van het geld al nodig was voor montage nieuwe originele remblokken en schijven dat moet je dus eigenlijk in mindering brengen op bovenstaande (incl. arbeid)
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 12:51  ·  #28
Quote door V70R^2

Mooi spul, jammer dat ze geen stofhoezen hebben, maar als je niet teveel km maakt en ze schoon houd natuurlijk geen probleem :)

Persoonlijk wil ik voor de daily het eenvoudig en onderhoudsvrij houden, komende 4 jaar zal de auto van 200.000km naar de 500.000km moeten dus geen zin iedere wasbeurt de hele remmerij boel ook schoon te moeten maken :D

Heb op mijn andere volvo ook een leuke BBK :devil:

380mm brembo setje:





sorry, beetje offtopic nu :shame:

Hele mooie schijven!!!!

Ik heb heel lang lopen zoeken naar geperforeerde schijven maar kon ze voor mijn auto alleen maar vinden voor de voorwielen en niet de achterwielen.

Heb jij enig idee waar ik deze zou kunnen krijgen? Setje voor en achter?
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 13:52  ·  #29
superknutsel z'n actie was wat ik ook in m'n hoofd had, nieuw is mooi, maar staat in geen enkele verhouding tot de rest van mn auto, plus het feit dat ik nog geen 9.000km per jaar rijdt. ik denk dat de dagwaarde van mn v70 zo''n 3000 euro is, dan is 2500 euro niet zo verstandig want ik denk reeel gezien dat je dat geld nooit meer terugverdiend...

En al helemaal omdat mijn overweging puur een visuele overweging is, de schijven lijken echt piepklein met de grote wielen eronder, is het veiligheidsaspect belangrijk, echter niet mijn prio...

wilwood is wel geweldig moet ik zeggen...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: brake conversion

 · 
Posted: 08.07.2016 - 14:19  ·  #30
Quote door yes996

Hele mooie schijven!!!!

Ik heb heel lang lopen zoeken naar geperforeerde schijven maar kon ze voor mijn auto alleen maar vinden voor de voorwielen en niet de achterwielen.

Heb jij enig idee waar ik deze zou kunnen krijgen? Setje voor en achter?


Wilwood, zie mijn posting hierboven, heeft ook sets voor achter. 330 mm. en max 358 of zo voor. Heb ik niet voor gekozen - ik heb voor 330 mm, zodat ik zonder problemen mijn 17" winterwielen kan monteren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0