brake conversion

Superknutsel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: brake conversion

· 
Posted: 08.07.2016 - 16:19  ·  #31
Quote door gillerbee

superknutsel z'n actie was wat ik ook in m'n hoofd had, nieuw is mooi, maar staat in geen enkele verhouding tot de rest van mn auto, plus het feit dat ik nog geen 9.000km per jaar rijdt. ik denk dat de dagwaarde van mn v70 zo''n 3000 euro is, dan is 2500 euro niet zo verstandig want ik denk reeel gezien dat je dat geld nooit meer terugverdiend...

En al helemaal omdat mijn overweging puur een visuele overweging is, de schijven lijken echt piepklein met de grote wielen eronder, is het veiligheidsaspect belangrijk, echter niet mijn prio...

wilwood is wel geweldig moet ik zeggen...

Helemaal mijn idee...............
Nu voor een paar honderd Euro klaar en ik vind het er nog best gelikt uitzien al ga ik meer voor de verbeterde remkracht en niet voor de looks.

Als ik veel geld had dan kocht ik wel een auto waar standaard al grote remmen op zitten :devil:
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 17:59  ·  #32
Volgens mij zitten op de xc60 van ons voor grote remmen. Zal ze eens opmeten.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 10.07.2016 - 01:02  ·  #33
Quote door Superknutsel

Quote door PvL

Sven, Superknutsel heeft het door Volvoservice laten doen. Wat ik zo zie op de foto met gebruikte klauwen en nieuwe schijven. Lijkt me dus ook goedkoper kunnen...
@Superknutsel : kom er maar in :)

Ik verkeer zelf nog in dubio met betrekking tot de XC90 set die ik over heb. Zo verkopen zou een optie kunnen zijn. Maar nu bewaren en bij verkoop van de auto weer terug naar origineel lijkt me echter een betere optie. Dan kan ik de Wilwood BBK dan separaat verkopen.

Inderdaad, veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper.

Bij mij moesten schijven en blokken vernieuwd worden en toen hebben we (ik en Dennis) besloten om een en ander maar te upgraden, want bij meer motor vermogen hoort ook meer remvermogen.

Klauwen, stofplaten en bouten van XC90 bij Rima gescoord, nieuwe schijven en blokken.
Per kant 4 gaten opboren en plaatsen maar die handel.

Aha, dus jij hebt ze daar onlangs weg gepikt :shame: ik wilde nog een extra BBK setje op de plank hebben maar ineens waren ze weg :o

Quote door yes996

Hele mooie schijven!!!!

Ik heb heel lang lopen zoeken naar geperforeerde schijven maar kon ze voor mijn auto alleen maar vinden voor de voorwielen en niet de achterwielen.

Heb jij enig idee waar ik deze zou kunnen krijgen? Setje voor en achter?

Yess;996, die brembo's komen van een 911, de grootste Brembo kit uit begin 2000 voor porsche 911 turbo, welke een op maat CNC gefreest hart heeft voor de volvo steekmaat.

Later zijn ze zwart geanodiseerd (het hart).

Voor volvo is er een hoop te verkrijgen maar ik adviseer geen geperforeerde schijven, die maken na verloop van tijd een storend groevend geluid met remmen.

Liever de "slotted" versie voor normaal gebruik, die blijft stil, voor jouw type volvo zijn die van Stoptech leverbaar:

Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 10.07.2016 - 10:33  ·  #34
Quote door V70R^2

Vergeet niet dat enkel de XC90 V8 de grotere remmen heeft, 336mm voorzijde. De normale XC90 is kleiner.

De 336mm versie is volgens mij ook veel op andere types geleverd. Die van mij komen van een D5 af, de T6 had ze volgens mij ook.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 11:03  ·  #35
Potver! Dat gooit maar met Brembo en Wilwood hier! Doe effe normaal jonguh!! :bandit:

Ik heb mijn setje bijna klaar. Wil de boel alleen nog brandschoon hebben voor het erop gaat.
Maar 1800, - euro... ?? nah!
Als ik straks klaar ben, bem ik voor alles bij elkaar rond de 800 euro klaar.
2 XC90 remklauwen voor 100,-
XC90 V8 EBC Redstuff remset rondom (336/305 geventileerde schijven, incl. handremschoensetje) 585,-
Klauwen achter moet ik nog eens even goed naar kijken, met een beetje geluk kan ik mijn eigen klauwen van vóór naar achter overzetten.
Zo niet, dan even naar Elferink.

En azijn, groene zeep en geduld ... o-)

Selected quotes for multi-quoting:   0