Na al een paar jaar af en toe storingen te hebben in mn brandstof systeem lijkt t eindelijk opgelost.
Zo'n dubbel systeem kent zn eigen problemen.
Het begon een paar jaar geleden waarbij ik een brandstofinjector had die van af en toe naar uiteindelijk permanent spuiten ging.
uiteindelijk de bedrading van de injectoren een heel eind losgehaald schoon gemaakt en opnieuw ingetaped was t over. Conclusie ergens doorslag in de bekabeling.
(uiteindelijk getest door injectorrail los te halen en te starten met de rail in t zicht. 4x stootjes bezine en 1x permanent.
Ongeveer een half jaar geleden begon het gedonder weer af en toe liep ie slecht op LPG, omschakelen naar benzine en het was weer prima. Meestal loste het probleem op als ik 1 of meerdere keren schakelde tussen LPG en benzine. Dan liep ie weer een hele tijd prima op LPG. Soms dagen rijden zonder problemen en dan weer een paar keer achter elkaar mis.
Test: zodra ie slecht begon te lopen, op LPG dus, de benzine injectoren los gekoppeld en geen probleem meer. maar ja start wel wat lastig (LPI start altijd eerst op benzine).
Uiteindelijk bleek één benzine injector mee te lopen met de LPI injector. Doorslag net als vorige keer? alles weer losgehaald, schoongemaakt en opnieuw ingetaped maar geen verschil. Dus wat anders. Paar nachtjes over nagedacht en schema bestudeerd. Gelukkig heb ik nog steeds Martins V70 staan en daar de benzine injector onderbreker/relais uit gehaald en de relais omgeruilld met die in de S60.
Sindsdien geen problemen meer gehad en ik hoop dat t zo blijft.
Ik ga die onderbreker nog eens uit elkaar halen als dat wil, want lijkt een gegoten geheel. dan volgen er mogelijk nog foto's
Zo'n dubbel systeem kent zn eigen problemen.
Het begon een paar jaar geleden waarbij ik een brandstofinjector had die van af en toe naar uiteindelijk permanent spuiten ging.
uiteindelijk de bedrading van de injectoren een heel eind losgehaald schoon gemaakt en opnieuw ingetaped was t over. Conclusie ergens doorslag in de bekabeling.
(uiteindelijk getest door injectorrail los te halen en te starten met de rail in t zicht. 4x stootjes bezine en 1x permanent.
Ongeveer een half jaar geleden begon het gedonder weer af en toe liep ie slecht op LPG, omschakelen naar benzine en het was weer prima. Meestal loste het probleem op als ik 1 of meerdere keren schakelde tussen LPG en benzine. Dan liep ie weer een hele tijd prima op LPG. Soms dagen rijden zonder problemen en dan weer een paar keer achter elkaar mis.
Test: zodra ie slecht begon te lopen, op LPG dus, de benzine injectoren los gekoppeld en geen probleem meer. maar ja start wel wat lastig (LPI start altijd eerst op benzine).
Uiteindelijk bleek één benzine injector mee te lopen met de LPI injector. Doorslag net als vorige keer? alles weer losgehaald, schoongemaakt en opnieuw ingetaped maar geen verschil. Dus wat anders. Paar nachtjes over nagedacht en schema bestudeerd. Gelukkig heb ik nog steeds Martins V70 staan en daar de benzine injector onderbreker/relais uit gehaald en de relais omgeruilld met die in de S60.
Sindsdien geen problemen meer gehad en ik hoop dat t zo blijft.
Ik ga die onderbreker nog eens uit elkaar halen als dat wil, want lijkt een gegoten geheel. dan volgen er mogelijk nog foto's