Hoi,
heb sinds enkele weken een V70 D5 geartronic bj 2003 met 275.000 km op de teller en heb deze gekocht als opvolger voor mijn 850 tdi van 96 welke 410.000 gedraaid had. Deze begon de laatste jaren steeds meer te verbruiken en hier zat ik gemiddeld voortaan op 1;12.5 over de laatste 6 maanden, en ik had eigenlijk verwacht dat de D5 een stuk zuiniger zou zijn.
Heb er nu ca 3000 km mee gereden, waarvan ca 2000 autobaan met gem ca 150/160 kmh, waarbij de boordcomputer gemiddeld 6.9L/100Km aangaf, echter na kontrole van de km en de liters blijkt dat de boordcomputer er toch fiks langs zit, want dan kom ik toch aan een verbruik van 1:12.1 over de eerste 3000 km. Nu zie ik over dit onderwerp veel uiteenlopende gegevens aangaande het verbruik en ook veel autos welke door chiptuning nog wat zuiniger zijn geworden, echter voordat ik hier in investeer zou ik toch graag nog eens wat reacties willen horen van mededieselaars. Moet wel zeggen dat hij zich verder op een vervelend probleempje na in italie, voorbeeldig gedragen heeft, en ook op de autoweg in dld met 160 kmh is het een genot om te rijden en ook geen enkel probleem om dan nog eens ff te versnellen als nodig. Ik heb hem nog niet naar de top gedrukt ( met de famile natuurlijk ) echter dit wil ik binnenkort wel eens proberen als ik weer in dld ben voor het werk.
Ik hoor graag van jullie.
Grtz, Eric