Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 
 
 
 
 
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 39
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Brandstofpomp V70 III 2.4D 2keer kapot in een kleine 2 jaar !

 · 
Posted: 10.04.2024 - 09:23  ·  #16
Quote door brinkie

Quote door JohanV70

Zoals de titel het al beschrijft... is nu voor de 2e keer de brandstofpomp van mijn " trouwe " v70 defect (ze hebben het over de aansluiting van de pomp dat die steeds " doorbrand"

De eerste keer bij 307.000km... de 2e keer bij 352.000km...
[...]
Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad ? want de auto bevalt mij ontzettend goed.. maar dit gooit wel enorm roet in het eten met onderhoud, gezien ik elke keer zon kleine 1000 piek kwijt ben aan die &*^$@$# pomp..
Alleen ik wil voorkomen dat ik over een jaar (of 2) weer sta... want de auto heeft net een nieuwe distributieriem/waterpomp en riemen gehad + compleet het onderstel in nieuwe rubbers gestoken.. en de rekening was niet mals...

Yep, probleem hier ook gehad, 1x bij de vorige eigenaar, 1x bij ons.
Auto heeft op 13-1-2017 bij de Volvo-dealer in Stockholm een nieuwe brandstofpomp gekregen voor de lieve som van 8000 Zweedse kronen, ruim 800 euro. Niet veel later was de eigenaar kennelijk de auto zat, is in februari verkocht, en geexporteerd. In april 2017 kochten we 'm.
Op Kerstavond 2017 ging de brandstofpomp weer stuk. Volvo Assistance was nog geldig op de auto, dus we kregen een vervangende auto voor de Kerstdagen, maar Volvo gaf niet thuis qua coulance, want reparatie was bij een dealer in het buitenland gebeurd (ondanks dat we de factuur hadden, die zat bij de onderhoudshistorie) en na export vervalt alle garantie. Dikke middelvinger dus van Volvo, het lijken wel VAG-praktijken.
Op 3 januari 2018 was de auto weer klaar, rekening bedroeg 796 euro bij de dealer. De tank moet er inderdaad onderuit, van bovenaf kom je er niet bij. Behalve de brandstofpomp, die overigens niet echt stuk was (alleen een contact een beetje gesmolten), is er ook een stuk bedrading en een stekker vervangen. Want dat is de oorzaak dat de boel steeds uitfikt, volgens de monteur bij de dealer. Als er eenmaal een slecht contact is wordt dat heet en dan smelt op een gegeven moment de boel uit elkaar. Dus met alleen de brandstofpomp vervangen ben je er niet.

Sindsdien (even afkloppen!) geen problemen meer gehad met de brandstofpomp, en we zijn inmiddels 80.000 km verder.



klopt bij ons hadden ze de vorige keer ook de kabelboom vervangen.. maar nu gewoon een dikke middelvinger gekregen van de volvo dealer.. en ze konden er pas over 3 maanden naar kijken... want overgenomen en " nu te druk " --> ik kon alleen niet 3 maanden zonder auto...

wat ik wel van mijn huidige dealer heb begrepen (waar ik mijn auto normaal altijd in onderhoud heb.. en das geen volvo dealer maar een kleine familie dorpsgarage in Zeeland) dat een Ford pomp behoorlijk veel op die van de volvo lijkt.. en mega veel goedkoper is. --> alleen ze durfden t niet aan want ze konden niets vinden over iets van capaciteit.

Helaas is t dus niet meer zo bij Volvo dat " je levenslange garantie hebt " op dit soort onderdelen. k hoop bij deze dat het nu ook voor echt is opgelost, want verder bevalt " ons rijdend bankstel " zoals mn vrouw t vaak zegt nog ontzettend goed !
 
Selected quotes for multi-quoting:   0