Beste forumleden,
Zoals de titel het al beschrijft... is nu voor de 2e keer de brandstofpomp van mijn " trouwe " v70 defect (ze hebben het over de aansluiting van de pomp dat die steeds " doorbrand"
De eerste keer bij 307.000km... de 2e keer bij 352.000km...
Mijn schoonvader heeft ook een D5 maar dan vanuit 2006, en heeft dit nog nooit gehad.. (net iets boven 400K)
Auto is stage 1 getuned bij OBBE tuning, maar wordt niet overmatig zwaar belast .
Tank is schoon, geen viezigheid --> en tank alleen bij een AVIA/BP of Shell
gezien de eerste keer een vervanging gedaan was bij de officiele volvo dealer bij mij om de hoek, ben ik hier weer naartoe gegaan met de vraag, of dit normaal is dat deze zo snel de geest weer gegeven heeft (en gezien de reparatie bijna 1000 euro was)
Antwoord terug : dit is niet normaal, maar kan wel eens voorkomen.. --> garantie is bijna 2 maanden overtijd, dus ik kon fluiten naar iets van coulance.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad ? want de auto bevalt mij ontzettend goed.. maar dit gooit wel enorm roet in het eten met onderhoud, gezien ik elke keer zon kleine 1000 piek kwijt ben aan die &*^$@$# pomp..
Alleen ik wil voorkomen dat ik over een jaar (of 2) weer sta... want de auto heeft net een nieuwe distributieriem/waterpomp en riemen gehad + compleet het onderstel in nieuwe rubbers gestoken.. en de rekening was niet mals...
Auto krijgt elke 20.000km z'n onderhoud, en die wordt gewoon netjes door de garage gedaan.
Vraagje: is er misschien een andere optie qua pomp of iets dergelijks ? een die wel gewoon een paar ton mee kan ?
of is dit gewoon echt een zwakke plek van de auto.. (want dan zit ik er serieus nog wel over na te gaan denken om het zelfde '06 model D5 te gaan kopen als van mn schoonpa.
Sorry voor mijn geraas.. maar dit is wel echt 3x Kilo Utrecht Tango...
Zoals de titel het al beschrijft... is nu voor de 2e keer de brandstofpomp van mijn " trouwe " v70 defect (ze hebben het over de aansluiting van de pomp dat die steeds " doorbrand"
De eerste keer bij 307.000km... de 2e keer bij 352.000km...
Mijn schoonvader heeft ook een D5 maar dan vanuit 2006, en heeft dit nog nooit gehad.. (net iets boven 400K)
Auto is stage 1 getuned bij OBBE tuning, maar wordt niet overmatig zwaar belast .
Tank is schoon, geen viezigheid --> en tank alleen bij een AVIA/BP of Shell
gezien de eerste keer een vervanging gedaan was bij de officiele volvo dealer bij mij om de hoek, ben ik hier weer naartoe gegaan met de vraag, of dit normaal is dat deze zo snel de geest weer gegeven heeft (en gezien de reparatie bijna 1000 euro was)
Antwoord terug : dit is niet normaal, maar kan wel eens voorkomen.. --> garantie is bijna 2 maanden overtijd, dus ik kon fluiten naar iets van coulance.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad ? want de auto bevalt mij ontzettend goed.. maar dit gooit wel enorm roet in het eten met onderhoud, gezien ik elke keer zon kleine 1000 piek kwijt ben aan die &*^$@$# pomp..
Alleen ik wil voorkomen dat ik over een jaar (of 2) weer sta... want de auto heeft net een nieuwe distributieriem/waterpomp en riemen gehad + compleet het onderstel in nieuwe rubbers gestoken.. en de rekening was niet mals...
Auto krijgt elke 20.000km z'n onderhoud, en die wordt gewoon netjes door de garage gedaan.
Vraagje: is er misschien een andere optie qua pomp of iets dergelijks ? een die wel gewoon een paar ton mee kan ?
of is dit gewoon echt een zwakke plek van de auto.. (want dan zit ik er serieus nog wel over na te gaan denken om het zelfde '06 model D5 te gaan kopen als van mn schoonpa.
Sorry voor mijn geraas.. maar dit is wel echt 3x Kilo Utrecht Tango...