Beste Tankbestuurders een aantal maanden geleden wilde mijn V70R uit 2003 plotseling niet meer starten. Gelukkig stond ie op de oprit. Ik vermoede meteen de brandstof pomp. Ik meette toen wel spanning op de pomp maar hij draaide niet.
Meteen bij eststateservice een nieuwe (imitatie) gekocht. Toen wilde m'n auto nogsteeds niet starten. Nu bleek de PEM defect te zijn. Nieuwe gescoord op de sloop en auto sloeg meteen aan.
Maar nu komt het...
Sindsdien start m'n auto niet zo lekker. Als ik de sleutel omdraai start de auto soms moeizaam of niet. Bij 2e keer sleutel omhalen start hij direct als een zonnetje. Dit gebeurt soms wel en soms niet. Ook na bijvoorbeeld weer 2 uur stilstaan.
Auto uitgelezen: brandstofdruk is prima rond de 400. heb net een rit naar italie gemaakt van 4000km en rijden is geen enkel probleem. Het is echt alleen met starten.
Zelf vermoed ik dat de immitatiepomp problemen geeft, en dat mogelijk de terugslagklep erin defect is en de benzine terug loopt. Ook klopte de weergave van m'n tankinhoud niet meer op vakantie (zegt al genoeg over de kwaliteit)
Wanneer ik het contact aanzet zie ik in Vida dat de rail wel even met een puls op druk gezet wordt.
Nu komt eigenlijk mijn vraag, weet iemand of de 30761744 uitwisselbaar is met de 30761745? En wat de verschillen zijn?
De eerste nummer is niet in Bosch verkrijgbaar, 2e nummer wel. Deze kost 185 euro nieuw, origineel volvo kost ruim 600 euro.
De oude pomp uit m'n R was ook gewoon van Bosch.
Meteen bij eststateservice een nieuwe (imitatie) gekocht. Toen wilde m'n auto nogsteeds niet starten. Nu bleek de PEM defect te zijn. Nieuwe gescoord op de sloop en auto sloeg meteen aan.
Maar nu komt het...
Sindsdien start m'n auto niet zo lekker. Als ik de sleutel omdraai start de auto soms moeizaam of niet. Bij 2e keer sleutel omhalen start hij direct als een zonnetje. Dit gebeurt soms wel en soms niet. Ook na bijvoorbeeld weer 2 uur stilstaan.
Auto uitgelezen: brandstofdruk is prima rond de 400. heb net een rit naar italie gemaakt van 4000km en rijden is geen enkel probleem. Het is echt alleen met starten.
Zelf vermoed ik dat de immitatiepomp problemen geeft, en dat mogelijk de terugslagklep erin defect is en de benzine terug loopt. Ook klopte de weergave van m'n tankinhoud niet meer op vakantie (zegt al genoeg over de kwaliteit)
Wanneer ik het contact aanzet zie ik in Vida dat de rail wel even met een puls op druk gezet wordt.
Nu komt eigenlijk mijn vraag, weet iemand of de 30761744 uitwisselbaar is met de 30761745? En wat de verschillen zijn?
De eerste nummer is niet in Bosch verkrijgbaar, 2e nummer wel. Deze kost 185 euro nieuw, origineel volvo kost ruim 600 euro.
De oude pomp uit m'n R was ook gewoon van Bosch.