Weet iemand wat het daadwerkelijke verschil is tussen octaan 95, 98, en in het buitenland tot zelfs 103 (Italië). 2 jaar geleden heb ik de 103 getankt aan de snelweg in Italië, de V70 2.4t liep sneller en zuiniger. Alleen, dat verschil bemerk ik tussen 95 en 98 nauwelijks. En als ik het merk, dan eigenlijk uitsluitend voor lange ritten, en niet met de kleine stukjes.
Voor de zekerheid drinkt de auto altijd de duurdere versie. Het is wel zo dat 98 er uit zou gaan, en vervangen is of wordt door andere brandstoffen die andere en verbeterde bestanddelen hebben.
Maar ja, wat betekent dat nu concreet. Zo moet mijn Maserati minimaal RON 98 hebben, dà t is niet meer te krijgen, dus tank ik nu altijd bij Gulf de Challenger, met min. RON 99. Min. 99? Gek, meer dan 98 zou niet meer leverbaar zijn. Maar kijk eens op http://www.gulf.nl/fileadmin/u…enzine.pdf
en dà à r staat weer wel ROn min. 99.
Weet iemand hoe dit zit?
Voor de zekerheid drinkt de auto altijd de duurdere versie. Het is wel zo dat 98 er uit zou gaan, en vervangen is of wordt door andere brandstoffen die andere en verbeterde bestanddelen hebben.
Maar ja, wat betekent dat nu concreet. Zo moet mijn Maserati minimaal RON 98 hebben, dà t is niet meer te krijgen, dus tank ik nu altijd bij Gulf de Challenger, met min. RON 99. Min. 99? Gek, meer dan 98 zou niet meer leverbaar zijn. Maar kijk eens op http://www.gulf.nl/fileadmin/u…enzine.pdf
en dà à r staat weer wel ROn min. 99.
Weet iemand hoe dit zit?