Hoi,
We hebben de VolvoS80 nu iets langer dan 1 maand en we zijn er zeer tevreden over.
Zoals julliie kunnen lezen meteen voorgesteld + wat foto's.
Eerst met lelijke velgen en nu me nette velgen.
Ik moet zeggen dat het brandstofverbruik nu met die andere banden+ wieldoppen, de auto veel zuiniger rijdt.Toen we de auto kochten en die spuuglelijke velgen er nog op zaten, reden we met 18 inch banden en nu rijden we met gebruikte winterbanden (wel nodig nu hier in Den Haag) en dit zijn 16 inch banden.
Na een paar snelwegritten kan je goed het verschil zien.
bij 18 inch banden: tussen de 100-110 km een waarde van 7,5-8,5 liter op 100 km
bij 16 inch banden: tussen de 100-110 km een waarde van 5,5-7,5 liter op 100 km
Misschien verklaren jullie mij voor gek dat ik dit bij hou maar wel opvallend , best groot verschil.
Vraag me dan ook af wat het verbruik gaat zijn met 16 inch zomerbanden ?
Ik weet dat er op dit forum aantal mensen zijn met een S80, wat is jullie verbruik ?
Ik heb een S80 benzine 2.8 T6 uitvoering
gr.
Fabian
We hebben de VolvoS80 nu iets langer dan 1 maand en we zijn er zeer tevreden over.
Zoals julliie kunnen lezen meteen voorgesteld + wat foto's.
Eerst met lelijke velgen en nu me nette velgen.
Ik moet zeggen dat het brandstofverbruik nu met die andere banden+ wieldoppen, de auto veel zuiniger rijdt.Toen we de auto kochten en die spuuglelijke velgen er nog op zaten, reden we met 18 inch banden en nu rijden we met gebruikte winterbanden (wel nodig nu hier in Den Haag) en dit zijn 16 inch banden.
Na een paar snelwegritten kan je goed het verschil zien.
bij 18 inch banden: tussen de 100-110 km een waarde van 7,5-8,5 liter op 100 km
bij 16 inch banden: tussen de 100-110 km een waarde van 5,5-7,5 liter op 100 km
Misschien verklaren jullie mij voor gek dat ik dit bij hou maar wel opvallend , best groot verschil.
Vraag me dan ook af wat het verbruik gaat zijn met 16 inch zomerbanden ?
Ik weet dat er op dit forum aantal mensen zijn met een S80, wat is jullie verbruik ?
Ik heb een S80 benzine 2.8 T6 uitvoering
gr.
Fabian