Buitenspiegel

Buitenspiegel >2008 op 2005 model

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Buitenspiegel

· 
Posted: 28.02.2015 - 20:54  ·  #16
Dit is echt erg om te zien. Schoften ! Bah. :sick:
Succes met de afhandeling, niet leuk dat het zo moet.

- Vandaag nog een kras moeten wegpolijsten bij een BMW. Is er waarschijnlijk opzettelijk opgezet met een sleutel. Geen kaartje, niets !
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 21:04  ·  #17
Quote door harold

Zoiets moet je net zien , :devil:

Als je het ziet, dan doen ze het zeker niet.
Dit soort acties zijn op zijn zachts gezegd erg laag bij de grond.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 22:02  ·  #18
Ik zie de plaatjes.

Quote door steven v70

Ik had jullie nog wat pica's beloofd. Mag dus uiteindelijk opzoek naar 2 portieren, achter links is natuurlijk net meegenomen...dus. Ach ja, de V70 rijdt nog steeds heerlijk!!

PICAS!

Werkt deze link? Ben nameljik weg bij imageshack en hoop het nu via Google drive te delen. Of is dat geen goed idee?

steven
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 22:07  ·  #19
steven v70
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.03.2015 - 18:01  ·  #20
Ik heb in drive geklikt op iets van sharable link en vanaf dat moment kunnen jullie het zien lijkt het wel.

Ben dus op zoek naar 2 portieren, afhandeling is dat het mijn eigen zak betaald wordt dus eh....tja.... :'(
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 12:40  ·  #21
Quote door V70 2.4T

De pin-bezetting van de stekkers van de spiegels voor en na 2006 (2008 en jonger is de V70NN) zijn verschillend. Het is te doen, daar heb ik ooit een topic van gevonden op een Engelstalig forum. Dit is echter al een tijdje geleden. En ook na uitgebreid Googlen kom ik er even niet meer uit welk forum dit was.... :'(
Maar een ding is zeker, 1 op 1 overzetten gaat niet werken. Volgens mij zijn zelfs de stekkers Anders en passen niet. Dat is op zich op te lossen door de stekker van de 'oude' te knippen en op de 'nieuwe' te solderen maar dan moet je ook nog even uitvinden welke draad op welke moet. Want zoals gezegd, de functies van de draden zijn anders. En het is niet alleen de knipper die dan niet werkt.

Mijn deuren zitten er inmiddels in, nu die spiegels nog.
Heb besloten er een hobby project van te maken. Die Spiegel kun je namelijk uit elkaar halen in het deel dat aan de deur vast zit ("voet") en het deel dat het glas draagt ("kop").

Als ik op Marktplaats zoek naar V70 met bouwjaar 2007, dan zie je dat de laatste V70N al de Spiegel heeft van de eerste V70NN. Als ik nou de nieuwe kop op de oude voet zet, dan hoef ik alleen wat stekkertjes aan te passen denk ik. Als ik naar S60 en S80 kijk dan denk ik dat die koppen hetzelfde zijn (zo ja, vergroot het mijn vind-kans wat)

--> Kan je het knipperlicht "aanzetten" met die Canbus Extender waarover ik wel eens lees?

--> Weet iemand van jullie of die V70N ooit geleverd is met dimbare glazen in de buitenspiegel (niet de binnenspiegel)

Avoldem heeft helaas niet de spiegels die ik zoek.

Is er een partij waarbij ik de meeste kans maak op die spiegels?

groet,
steven
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 11.10.2015 - 18:43  ·  #22
Vandaag nog even de haynes gecheckt.

De electronica heeft een voorbereiding voor een memory functie. Oranje, rood en gele kabel.

Over bekabeling van het knipperlicht staat helemaal niets, helaas.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 09:54  ·  #23
Hi Steven,

Ik heb op mijn S60 de spiegels veranderd naar spiegels met in- en uitklapmotor. De oude spiegelbehuizingen heb ik nog. Is dus zonder kap in de carrosseriekleur, ook zonder spiegelglas, en ook zonder inklapmotor, maar wel met een knipperlicht-locatie.

Voor het doen werken van je knipperlicht zul je het van je zijspatbord-knipperlicht moeten aftappen. Is te doen, maar behoorlijk irritant qua locatie (wielkast moet open)
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 10:04  ·  #24
Hoe heb je dit aangepakt?
Spiegels van het juiste modeljaar genomen of passen in jouw geval die van bijvoorbeeld een my 2007 of 2008 ook?

Ik ben al eens bezig geweest met informatie te zoeken over deze ombouw, maar niemand kon me verder helpen.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 10:42  ·  #25
Ik heb MY2009, dus met de knippers in de buitenspiegel. Ik heb een versie met motortjes gekocht (heb niet voor geheugen gekozen). Dan even, met het bedradingsschema in de hand, de juiste connecties maken (in mijn geval ontbrak er een kabeltje van de deurmodules naar de spiegelstekker).

Je kunt met VIDA dan al in- en uitklappen.

De software moet dan nog wel in je auto geladen worden, dat heeft de dealer voor mij gedaan a raison 7 euro. Daarmee werd het in- en uitklappen geactiveerd + de instapverlichting.

De richtingaanwijzer deed het dus al.

Ik denk overigens dat de spatbord-richtingaanwijzer ook via de deurmodules worden aangesproken. Is dus een kwestie van de juiste pin-out vinden en doorverbinden met je spiegelstekker.

EDIT: overigens, met de nieuwe en oude spiegels naast elkaar, had voor de inklapfunctie ook alleen het motortje volstaan. Op het scharnierpunt zit een motortje, dat is echt het enige verschil met "handmatige" spiegels
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 17:26  ·  #26
Kijk dat laatste is iets waar ik heel blij van wordt :)

Ik heb een modeljaar 2007, ook met richtingaanwijzers in de spiegels dus maar in de verschillende modeljaren wisselt het formaat van de spiegels nog wel eens.

Heb zelf een canbus extender, daarmee kan je de spiegels in en uit laten klappen met op slot en van slot zetten van de auto.
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 19:31  ·  #27
Klopt, die spiegels zijn erg modulair gebouwd, vandaar dat ik meen een nieuwe bovenkant op een oude onderkant te zetten.

Er verschillen wel een aantal dingen hoor maar als je eenmaal een Powerfold hebt, kun je je idd veel combineren. Wees je ervan bewust dat de powerfold tussen voor 2007 en erna verschilt, die mechanismes zijn niet uitwisselbaar. Ik vermoed dat de handvouwers dat wel zijn.

Als ik het knipperlicht aftap, loop ik dan een risico met zekeringen of zo.

Kunst is nu die spiegels niet al te duur op de kop te tikken en een middag aan de hobby te gaan.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 09:33  ·  #28
Quote door steven v70

Als ik het knipperlicht aftap, loop ik dan een risico met zekeringen of zo.

Nee, met uitzondering van je dim- en grootlicht zijn de stadslichten, sidemarkers en knipperlichten "en groupe" gezekerd. Een knipperlichtbolletje kan er dus nog wel bij.
Ik zou zelf denk ik, voor de mooi, mijn spatbordknipperlicht weghalen, dan heb je het probleem sowieso niet meer.
Mijn auto heeft namelijk de spiegelknipper in plaats van het spatbordknipperlicht. Buiten de spiegel, knippert er verder dus niks aan de zijkant van de auto.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2015 - 09:37  ·  #29
Quote door FreddyNL

Heb zelf een canbus extender, daarmee kan je de spiegels in en uit laten klappen met op slot en van slot zetten van de auto.

Dat is wel interessant. Ik kan bevestigen dat VIDA namelijk de spiegels kan in- en uitklappen, zonder dat de juiste software in de auto zit. Het knopje op je klimaatmodule werkt echter pas, als de juiste software in de auto zit.
De vraag is dus HOE de CFE de spiegels aanstuurt. Als hij een druk op de klimaatmoduleknop simuleert, dan gaat het NIET WERKEN, omdat de software dus ontbreekt. Als hij echter de VIDA-diagnose manier gebruikt, dan kan het wel werken.

VIDA stuurt de spiegels overigens per deur aan. Je zou dus een miniem timingsverschil moeten opmerken als de CFE deze manier van aansturen gebruikt.

Selected quotes for multi-quoting:   0