Nw bumper, past een model 14 ook op een model 12?

post767
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Nw bumper, past een model 14 ook op een model 12?

· 
Posted: 09.03.2021 - 21:21  ·  #1
Vandaag nare verassing, auto tegen mijn geparkeerde auto gereden. Morgen naar schade herstel. Verwacht nw voorscherm en nieuwe bumper en koplamp.

Is het mogelijk om dan de facelift bumper van 2014 te monteren? Of past dat niet? Iemand die dat weet?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Nw bumper, past een model 14 ook op een model 12?

· 
Posted: 09.03.2021 - 21:28  ·  #2
Oei, schade, dat is niet zo mooi.

De bumper;
Lijkt mij dat dit wel gaat passen.
Ben er al vaker een tegengekomen, dus het kan wel.
Houd er wel rekening mee dat 2014 geen mistlampen meer heeft, maar DRL, dus daar zit zeker een aanpassing.

Succes met het herstellen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.03.2021 - 14:38  ·  #3
He, dat is vervelend. Maar je mag van geluk bij een ongeluk spreken dat je je wielen netjes recht had staan. Hoe vaak zie je niet dat een auto wordt weggezet met de wielen ingestuurd. Had je ze richting de stoep gedraaid laten staan had je met deze aanrijding ook nog je hele wielophanging naar de galemiezen gehad.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.03.2021 - 15:48  ·  #4
Ai dat is vervelend. Natuurlijk is er geen briefje achtergelaten. <_<

Weet je dat je in dit soort gevallen (soms) een beroep kunt doen op het waarborgfonds motorverkeer?
Loop de checklist op de site even door, wie weet heb je recht op vergoeding van de schade.

https://waarborgfonds.vereende.nl/
post767
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.03.2021 - 10:26  ·  #5
Gelukkig heeft de schadeveroorzaker zich gemeld, auto gaat nu naar schade hersteller.
Deze geeft aan dat ze en facelift bumper niet willen monteren i.v.m. de dag rijlichten inderdaad. Verder zou alles passen.
bedankt voor de respons
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.03.2021 - 16:01  ·  #6
Quote door post767

Gelukkig heeft de schadeveroorzaker zich gemeld, auto gaat nu naar schade hersteller.

Dat is dan weer een meevaller, scheelt je (veel) geld en rompslomp. Te zien aan de schade kan het bedrag nog flink oplopen.
post767
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 29.03.2021 - 12:51  ·  #7
Auto vandaag terug van schadehersteller. Het spuitwerk is netjes gedaan, maar over de bumper ben ik heel erg ontevreden. De pas vorm is heel slecht.
De aansluiting op de koplampen is niet goed. Ook de aabnsluiting op spatscherm en spoiler is niet netjes. De uitsparing voor de grill is te ruim. De gaten voor koplamp wisser zijn er in gezaagd.

Alles doe mij vermoeden dat deze bumper niet origineel is. Terwijl hij wel met origineel Volvo nummer op de factuur staat. Weet een van jullie of in een originele bumper de gaten voor de koplamp sproeier al zitten? Hoe kan je nagaan of een bumper origineel Volvo is?

alvast bedankt!

grt Ward
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.03.2021 - 13:17  ·  #8
Fotootje?
Dawn
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2021 - 19:40  ·  #9
Quote door post767

Auto vandaag terug van schadehersteller. Het spuitwerk is netjes gedaan, maar over de bumper ben ik heel erg ontevreden. De pas vorm is heel slecht.
De aansluiting op de koplampen is niet goed. Ook de aabnsluiting op spatscherm en spoiler is niet netjes. De uitsparing voor de grill is te ruim. De gaten voor koplamp wisser zijn er in gezaagd.

Alles doe mij vermoeden dat deze bumper niet origineel is. Terwijl hij wel met origineel Volvo nummer op de factuur staat. Weet een van jullie of in een originele bumper de gaten voor de koplamp sproeier al zitten? Hoe kan je nagaan of een bumper origineel Volvo is?

alvast bedankt!

grt Ward

De gaten voor de sproeiers (en de elektrische verwarming overigens) zitten er standaard in, maar als je ze wil gebruiken moet je de voorbereidde delen eruit halen met een freesje, warm mes of wat anders. maar dit doe je voordat de bumper gespoten wordt omdat je ze glad moet vijlen en weet ik het wat.
enige manier om na te gaan of de bumper origineel is, is om deze eraf te halen en de nummers aan de binnenkant te bekijken, helaas.

heb je foto's hoe het er nu bij staat?
Gunz
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.04.2021 - 10:23  ·  #10
klinkt als een van Wezel..

Selected quotes for multi-quoting:   0