Lijnolie of anderszins werken alleen als het kunstof echt goed schoon is. Daarbij: er is verschil tussen dressings (fraai aanzicht van korte duur bij verweerd kunststof, trekken nl. niet in) en producten die uitgedroogde bestanddelen in het kunststof weer aanvullen. Die laatste hebben eigenlijk alleen echt effect.
Ik heb een tijdje terug wat plaatjes gepost in het fototopic en de trims op m'n auto zien er nu nog net zo uit als toen. Zonder tussentijds bijwerken.
Ik heb de beste ervaringen met Trim Restorer van PoorBoysWorld, te verkrijgen bij de betere speciaalzaak.
Dit blijft niet vet, trekt heel snel in en is vochtafstotend. Lijnzaadolie werkt ook wel, maar is vrij kritisch met opbrengen en loopt sneller uit wegens minder goed intrekken.
Gewoon online te bestellen bij carclean.nl - goede tip trouwens want ik zit ook altijd te klieren met die kunststof strippen, maximaal een week en ze zijn weer vaal
Met welk goedje kun je ze het beste ontvetten, gewoon thinner of zoiets??
Wat een tegenvaller, zodra er regen op komt , is het een en al vlekkerig geheel, met allemaal lichte plekken. Ook wat het spul van Valma .Na de vakantie maar eens kijken of er iets goeds op de markt is.
Peter: lees nou ff, er worden volgens mij een aantal goede suggesties aangeboden.
Om trims weer netjes te krijgen is schoonmaken (ontvetten) stap 1, en ga daarna pas aan de slag met een kunststofproduct. En Valma/Turtle: lekker laten staan, dat zijn een soort 'dagcreme' die op het plastic blijft liggen en dus bij iedere regendruppel vlekken gaan vertonen. Een product a la Trimrestorer van PBW trekt in het kunststof, dat dus niet vet wordt en dus ook niet uitloopt.