Quote door volvo355
Daar ben ik het niet mee eens. 140 PK is meer dan voldoende in een C70 om zich prima te verplaatsen in het verkeer. Heb mijn S40 (wel lichter) ook lange tijd met de 140 PK 2.4 5 cilinder gereden en het is geen racemonster maar nog steeds sneller dan de gemiddelde A of B klasse formaat auto. Ook een V70N met 140 PK is meer dan voldoende als je geen racemonster hoeft. Zijn genoeg mensen welke hiermee ook bijvoorbeeld een flinke aanhanger of caravan trekken.
Al ontken ik niet dat ik ook voor de T5 zou kiezen als de keuze er is.
De 2.4 blokken staan goed bekend. Heb er zelf een in mijn s40 met ondertussen al 310.000 km. Paar dingen waarop te letten:
- Erg veel vacuum in het blok betekent carterventilatiemembraam stuk, gaat vaak gepaard met een soort van piepend geluid uit de motor (peilstok gaat moeilijk los en oliedop, bij losdraaien hoor je heeeeel duidelijk lucht ontsnappen.)
- Ratel bij koude start (meestal nokkenasversteller versleten, kostbare reparatie samen met de distributieriem. Als ik het goed zie al vervangen bij 173.421 km)
- of alle elektronica / opties goed werkt (S40/V50/C30/C70 staan niet bekend om hun geweldige elektronica)
En zoals bij elke auto natuurlijk remmen, koppeling, airco, banden etc.
Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2021.
Ondertussen weet ik al aardig waar en wat je moet bekijken en de foefjes en trucjes....lees heel veel op t forum.
Ik vind de c70 cabrio meer een cruise auto net zoals je met een harley davidson rond rijd,dus vermogen heb ik niet echt nodig.
En deusjevo...mooie bak alleen is een diesel een no go...dan kom ik in de verleiding om rode gas olie te tanken