Folkert,
Ik heb de camera nu enige tijd ingebouwd en ben er zeer tevreden over..!!
Beeld is scherp en duidelijk.
Omdat mijn V70 niet beschikt over een dakspoiler heb ik de camera net boven het kenteken onder de handgreep van de achterklep gemonteerd.
De camera schakelt automatisch in wanneer de auto in z'n achteruit gezet wordt, dit kun je zelf bepalen.
De voeding heb ik nu namelijk op de achteruitrij lampen aangesloten wanneer er spanning op komt schakelt de interface in en wordt het beeld van de camera weergegeven.
Ikzelf verander dit nog wel omdat ik handmatig wil kunnen schakelen tussen navigatie en camerabeeld.
Ik rijd veel met aanhangers en jetskitrailers, dus ik persoonlijk vind het fijn om tijdens het (vooruit) rijden over te kunnen schakelen naar het camerabeeld zodat ik kan zijn hoe mijn trailer/aanhanger zich gedraagt.
Voordeel van de camera t.o.v. PDC is ook dat je, wanneer je een trekhaak hebt, deze vrijwel direct onder de dissel van de aanhanger kunt richten.
Tip, pak een interface met dubbele video-ingang, ik heb dit niet gedaan omdat ik dacht dit niet nodig te hebben, maar heb er nu spijt van.
Nu ik een dvd-systeem voor de kinderen heb gekocht voor achter in de auto, is het erg jammer dat ik dit niet op de 2e video-ingang aan kan sluiten zodat mijn vrouw voor in de auto ook mee kan kijken om in te stellen.
Een interface met 2 video-ingangen is namelijk net zo duur als één met 1 ingang en je hebt later meer mogelijkheden.
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, hoor ik het wel.
Groeten Jur
Quote door Folkert
Hoi Jur,
heb je je camera al geinstalleerd? Mij lijkt zoiets ook wel wat!
groet,
Folkert