Quote door R-W
Mits TUV goedgekeurd mag het in Dld, in NL is men niet al te moeilijk zolang je wielen maar niet buiten de wielkasten komen en spoorbreedte niet teveel toeneemt (APK), niet gevaarlijk is en voorzien van de juiste keurmerken, in B mag je voor zover ik weet niets wijzigen, (TUV-)goedkeuring of niet. Ik heb op de Grand Cherokee dergelijke spacers overigens ook gehad en daarmee mijn, waarschijnlijk toch al enigszins op leeftijd zijnde, wiellagers om zeep geholpen. Kosten om goed te repareren €700,- :yes: Afgebroken wielen valt wel mee, net als de gevolgen voor je verzekering en aanhoudingen door politie.
Vwb tuning, hoor je daar eigenlijk ook niet mee naar de rdw te gaan voor een herkeuring ivm vermogenstoename van meer dan x%? (disclaimer in het licht van bovenstaande reacties: dit is een serieuze vraag
)
Daar zijn al diverse discussies over geweest,
voorbeeld, je hebt in BE een D5 met 126 pk of zo, je valt dan in een bepaalde fiscale vermogens categorie ( fiscaal )
Op de keper gezien, ben je na tuning naar 200 pk fiscaal illegaal bezig.
Nu NL, die idioten in Den Haag hangen aan alles een sticker, Emissie, CO etc...
Nu ga je een A label wagen met een bepaalde emissie uitstoot laten tunen, meer vermogen, is heel zeker ook meer emissie.
Dus heb je geen recht meer op 7% bijtelling....
Als men dat aantonen kan, etc etc. kan je een boete met terug werkende kracht krijgen.
Die discussie is vele malen gevoerd, en ja, men zou je met terugwerkende kracht kunnen pakken hierop.
Denk aan gepakt worden met rode diesel... dan heb je ook een probleem.
( Belastingdienst naait je wel terugwerkend als je gepakt wordt bij Hazeldonk met je bouwbus uit Groningen met 500km prive km verklaring..., die gevallen zijn bekend )
Of dat in praktijk met tuning ook het geval is valt allemaal te bezien.
Ik heb nog geen Belastingdienst met rollenbanken zien staan langs de weg...
Wel politie met rollenbanken voor brommers
Maar in theorie is jouw vraag wel een valide iets om over na te denken...
In dit land zullen ze als ze meer centen bijeen kunnen schrapen voor die bodemloze put van Den Haag zullen ze dat niet nalaten... vrees ik.