cannisto velgen opde c70

rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: cannisto velgen opde c70

· 
Posted: 25.03.2015 - 11:51  ·  #16
Wie heeft het hier over chiptuning naar 350 pk? en wie heeft het hier over spoorverbreders van 30 cm .ik had het over een dikke turbo uitlaat en chip als voobeeld .omdat even legaal is als een spoorverbreder .bedankt voor je wijze raad ik ben er al heel veel meegeholpen geweest in het verleden maar als je ongelijk hebt durf het dan toe te geven Als ik een spoorverbreder zet is het max 20 mm .en dat had ik heel graag geweten of iemand dit al gedaan heeft en of het dan raakt als er mensen achter in de auto zitten
rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 11:55  ·  #17
En ik weet dat er meer als een chip nodig is om 350 pk te halen veel meer laat ons nu er over ophouden ik wik de sfeer hier niet verpesten
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 12:07  ·  #18
Mits TUV goedgekeurd mag het in Dld, in NL is men niet al te moeilijk zolang je wielen maar niet buiten de wielkasten komen en spoorbreedte niet teveel toeneemt (APK), niet gevaarlijk is en voorzien van de juiste keurmerken, in B mag je voor zover ik weet niets wijzigen, (TUV-)goedkeuring of niet. Ik heb op de Grand Cherokee dergelijke spacers overigens ook gehad en daarmee mijn, waarschijnlijk toch al enigszins op leeftijd zijnde, wiellagers om zeep geholpen. Kosten om goed te repareren €700,- :yes: Afgebroken wielen valt wel mee, net als de gevolgen voor je verzekering en aanhoudingen door politie.
Vwb tuning, hoor je daar eigenlijk ook niet mee naar de rdw te gaan voor een herkeuring ivm vermogenstoename van meer dan x%? (disclaimer in het licht van bovenstaande reacties: dit is een serieuze vraag ;) )
rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 12:18  ·  #19
Zo dat wou ik zeggen wie is er nu eigenwijs :noidea: .nu nog een antwoord op mijn oorsprokelijke vraag Ik citeer Gisteren de cannisto velgen op de c70 gelegt :'( .PFFF wat is me dat die zitten afgrijselijk diep in de kasten welke maat spacer kan ik er achter op zetten zodat ze de kas niet raken .De velg op zich is is ok maar dat die zo diep in de kast zitten vind ik lelijk
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 13:30  ·  #20
Quote door R-W

Mits TUV goedgekeurd mag het in Dld, in NL is men niet al te moeilijk zolang je wielen maar niet buiten de wielkasten komen en spoorbreedte niet teveel toeneemt (APK), niet gevaarlijk is en voorzien van de juiste keurmerken, in B mag je voor zover ik weet niets wijzigen, (TUV-)goedkeuring of niet. Ik heb op de Grand Cherokee dergelijke spacers overigens ook gehad en daarmee mijn, waarschijnlijk toch al enigszins op leeftijd zijnde, wiellagers om zeep geholpen. Kosten om goed te repareren €700,- :yes: Afgebroken wielen valt wel mee, net als de gevolgen voor je verzekering en aanhoudingen door politie.
Vwb tuning, hoor je daar eigenlijk ook niet mee naar de rdw te gaan voor een herkeuring ivm vermogenstoename van meer dan x%? (disclaimer in het licht van bovenstaande reacties: dit is een serieuze vraag ;) )

Daar zijn al diverse discussies over geweest,
voorbeeld, je hebt in BE een D5 met 126 pk of zo, je valt dan in een bepaalde fiscale vermogens categorie ( fiscaal )
Op de keper gezien, ben je na tuning naar 200 pk fiscaal illegaal bezig.

Nu NL, die idioten in Den Haag hangen aan alles een sticker, Emissie, CO etc...
Nu ga je een A label wagen met een bepaalde emissie uitstoot laten tunen, meer vermogen, is heel zeker ook meer emissie.

Dus heb je geen recht meer op 7% bijtelling....

Als men dat aantonen kan, etc etc. kan je een boete met terug werkende kracht krijgen.
Die discussie is vele malen gevoerd, en ja, men zou je met terugwerkende kracht kunnen pakken hierop.
Denk aan gepakt worden met rode diesel... dan heb je ook een probleem.

( Belastingdienst naait je wel terugwerkend als je gepakt wordt bij Hazeldonk met je bouwbus uit Groningen met 500km prive km verklaring..., die gevallen zijn bekend )
Of dat in praktijk met tuning ook het geval is valt allemaal te bezien.
Ik heb nog geen Belastingdienst met rollenbanken zien staan langs de weg...
Wel politie met rollenbanken voor brommers :)
Maar in theorie is jouw vraag wel een valide iets om over na te denken...

In dit land zullen ze als ze meer centen bijeen kunnen schrapen voor die bodemloze put van Den Haag zullen ze dat niet nalaten... vrees ik.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 13:47  ·  #21
Nou ja, geen last van bijtellingen e.d. maar ik zou me kunnen voorstellen dat er met al die huidige afgevoerde spaardieseltjes die zwaar gesubsidieerd aan de man gebracht worden, er toch iets van een controle gaat komen op termijn. Zou voor het werkelijke verbruik ook wel eens goed zijn trouwens. Maar ik doelde eigenlijk op dit: https://www.rdw.nl/Particulier…rtuig.aspx
Motorwijziging

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 16:07  ·  #22
cannisto velgen op de c70 gelegt :'( .PFFF wat is me dat die zitten afgrijselijk diep in de kasten welke maat spacer kan ik er achter op zetten zodat ze de kas niet raken .De velg op zich is is ok maar dat die zo diep in de kast zitten vind ik lelijk Zou 20 mm per kant gaan volgens wat ik gemeten heb gaat het juist .Iemand ervaring hiermee
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 16:16  ·  #23
Zo ken ik een automonteur die in zn Astra een Calibra turbo blok had gelepeld..
Prachtige wagen, alles aan gedaan, liep als een kogel, en op een dag reed hij in een fuik, en een dienstklopper ging de wagen controleren, chassisnummer etc,
Kap open, hee... een turbo, dat staat niet op kenteken en bij de RDW als auto gegevens geregistreerd..
Hij mocht geen meter meer rijden, en heeft hem in onderdelen weg mogen doen...
Ik bedoel dus maar...
Als ze centen kunnen pakken van je, al is het links of rechtsom... dan doen ze het.
Zo zit dat inderdaad ...
rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2015 - 16:35  ·  #24
Ik moest op de keuring zijn vandaag en zo als ik al vermoede mag het NIET in belgie .Als je een andere et maat velgen steekt gaan ze er niks van zeggen zolang ze niet buiten de kast komen .

Selected quotes for multi-quoting:   0