Hier even een update.
Gisteren de carter ventilatie pot en slangen vervangen. De genoemde slang in het begin van het topic was dus niet aanwezig, ik denk alleen bij de turbo modellen mijn motor is een B5402FS. Vida gaf op Vin nummer ook aan dat die er bij hoorde maar hij was er niet.
Even goed na een dag sleutelen waarbij na het weer monteren van de inspuiters met rail er een uit de rail popte en de o-ring beschadigde
het was 10 voor 4 en nergens geen ring meer te krijgen natuurlijk. Gelukkig was hij niet helemaal door en heb ik hem maar omgedraaid en in de meest rechtse inspuiter gemonteerd en na het testen was alles dicht gelukkig. nu maar even een paar o-ringen halen en toch nog maar even vervangen nog.
Ook nog even de olie ververst, rotor en verdelerkap, brandstoffilter, pakking van de peilstok in de motor, pakking van de olievuldop, gasklep gereinigd een paar vacuum slangen met rubbertjes vervangen en uiteraard het luchtfilter. in 7 uurtjes alles gefixt met veel zweetdruppels en en paar nette vloeken
Wel een gepiel met de onderste bouten van het inlaat spruitstuk hoor.. pfff Als ik het nu weer zou moeten doen gaat het zeker een uur sneller
en goed gereedschap is het halve werk gaat hier zeker op.
Een hoop geleerd en de auto loopt weer als een zonnetje
en hij stottert ook niet meer.
Het was overigens wel nodig , ik denk dat er zeker een 50.000 km niets aan was gedaan.
Nu nog de gasveren van de achterklep en over 20.000 km de distributie riem.
Hier zoek ik een sleutel voor, om de multiriem spanrol te ontlasten en de tool om de nokken assen vast te zetten. iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?
Alle onderdelen besteld bij estate service perfecte service en alles mooi op tijd binnen.