Hoi
Gisteren dacht ik mijn olie te vervangen. Eerst was mijn Volvo 5km warm gereden. Echter toen ik onder mijn auto was gekropen kreeg ik de carterplug niet los. Twee verschillende 17 mm doppe geprobeerd. Daarna heb ik het nog met een losse sleutel geprobeerd.
Na dat twee keer ik de sleutel liet glijden over de bout, beginnen de hoekjes afgerond te raken. Dus ik ben gestopt. Ik ga sowieso een nieuwe plug kopen.
Zijn er tips over hoe deze klus te klaren? Zaken als kruipolie lijken mij bij een vettig carter niet echt zinvol meer. Overigens was de plug en carter wel geheel droog.
Maakt een koude of warme motor nog uit? Het lijkt mij dat het aluminium van de carter meer uitzet dan de stalen plug. Dus warm zou beter zijn???
De plug de volgende keer volgens het juiste moment vast te draaien lijkt mij belangrijk. De vorige wissel heb ik echter niet uitgevoerd
Gr Simon
Gisteren dacht ik mijn olie te vervangen. Eerst was mijn Volvo 5km warm gereden. Echter toen ik onder mijn auto was gekropen kreeg ik de carterplug niet los. Twee verschillende 17 mm doppe geprobeerd. Daarna heb ik het nog met een losse sleutel geprobeerd.
Na dat twee keer ik de sleutel liet glijden over de bout, beginnen de hoekjes afgerond te raken. Dus ik ben gestopt. Ik ga sowieso een nieuwe plug kopen.
Zijn er tips over hoe deze klus te klaren? Zaken als kruipolie lijken mij bij een vettig carter niet echt zinvol meer. Overigens was de plug en carter wel geheel droog.
Maakt een koude of warme motor nog uit? Het lijkt mij dat het aluminium van de carter meer uitzet dan de stalen plug. Dus warm zou beter zijn???
De plug de volgende keer volgens het juiste moment vast te draaien lijkt mij belangrijk. De vorige wissel heb ik echter niet uitgevoerd
Gr Simon