Wie weet raad?
Sind enigetijd is er een harde fluittoon hoorbaar als de motor stationair loopt nadat er met een hoger toerental( meer vermogen gevraagd) gereden is. Het geluid lijkt op een slippende V snaar maar dat is het dus niet.
Bij stationair lopen zonder fluittoon loopt de motor rustig en heeft geen meetbare onderdruk in het carter ( kan meetafwijking in de meter zijn) bij stationair lopen met fluittoon loopt de motor iets onrustiger en heeft een onderdruk van 0.4 bar in het carter.
Bij iets gas bijgeven verdwijnt de fluittoon maar komt terug bij gas loslaten, bij uitzetten van de moter fluit deze nog even na.
Ik verdenk de carterventilatie maar wellicht zie ik iets over het hoofd, carterventilatie zit boven op het kleppendeksel zonder dat er leidingen of slangen zichtbaar aan verbonden zitten.
Gaat om een V70NN Summum 2011 6cylinder 3.2 awd met 191000 km ervaring.
Gr,
Erik
Sind enigetijd is er een harde fluittoon hoorbaar als de motor stationair loopt nadat er met een hoger toerental( meer vermogen gevraagd) gereden is. Het geluid lijkt op een slippende V snaar maar dat is het dus niet.
Bij stationair lopen zonder fluittoon loopt de motor rustig en heeft geen meetbare onderdruk in het carter ( kan meetafwijking in de meter zijn) bij stationair lopen met fluittoon loopt de motor iets onrustiger en heeft een onderdruk van 0.4 bar in het carter.
Bij iets gas bijgeven verdwijnt de fluittoon maar komt terug bij gas loslaten, bij uitzetten van de moter fluit deze nog even na.
Ik verdenk de carterventilatie maar wellicht zie ik iets over het hoofd, carterventilatie zit boven op het kleppendeksel zonder dat er leidingen of slangen zichtbaar aan verbonden zitten.
Gaat om een V70NN Summum 2011 6cylinder 3.2 awd met 191000 km ervaring.
Gr,
Erik