Inmiddels al veel topics gelezen hier op het forum. Zoals in mijn voorstelrondje aangegeven heb ik een 'oude' V70 2.4T gekocht met ruim 312k kilometers op de teller.
Auto rijdt prima. Echter...
ik heb de carterventilatietest (mooi scrabble-woord)met een handschoen gedaan en het lijkt er op dat het blok een lichte overdruk heeft (de handschoen wordt wat opgeblazen). Nu wil ik dus de carterventilatie gaan (laten) reinigen/vervangen.
Is het volgens jullie een job die een relatieve leek (die het wel graag wil leren) kan doen, of moet dit toch echt met goed beleid gebeuren?
Daarnaast geeft de dim een "storing motormanagement, service vereist" melding, tot nog toe overigens alleen na gebruik van de cruise control.
Daarvoor gaat de Zweedse woensdagmiddag naar de Volvo garage in Tynaarlo.
Daar kan ik natuurlijk ook de carterventilatie laten doen.
Overigens denk ik er over om ook de motor en de automaatbak te laten powerflushen. Lees hier tegenstrijdige berichten over de wijsheid van het powerflushen van de motor...
Iemand tip en trics?
Alvast dank
Auto rijdt prima. Echter...
ik heb de carterventilatietest (mooi scrabble-woord)met een handschoen gedaan en het lijkt er op dat het blok een lichte overdruk heeft (de handschoen wordt wat opgeblazen). Nu wil ik dus de carterventilatie gaan (laten) reinigen/vervangen.
Is het volgens jullie een job die een relatieve leek (die het wel graag wil leren) kan doen, of moet dit toch echt met goed beleid gebeuren?
Daarnaast geeft de dim een "storing motormanagement, service vereist" melding, tot nog toe overigens alleen na gebruik van de cruise control.
Daarvoor gaat de Zweedse woensdagmiddag naar de Volvo garage in Tynaarlo.
Daar kan ik natuurlijk ook de carterventilatie laten doen.
Overigens denk ik er over om ook de motor en de automaatbak te laten powerflushen. Lees hier tegenstrijdige berichten over de wijsheid van het powerflushen van de motor...
Iemand tip en trics?
Alvast dank