Carterventilatie tijdig vervangen.

Rudolph
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Carterventilatie tijdig vervangen.

· 
Posted: 26.08.2024 - 15:38  ·  #271
Quote door Rudolph

Bij mijn 3.2 is het enkel het deksel wat vervangen dient te worden, zonder aanvullende slangen. Ik heb dus alsnog een aftermarket deksel besteld plus een extra pakking. De pakking omdat ik na demontage van het originele deksel wil kijken of daar wellicht verstoppingen zitten o.i.d. Na montage van het oude originele deksel met nieuwe pakking kijk ik wat er gebeurt. Indien het blèrende geluid blijft, schroef ik alsnog het aftermarket deksel erop. Met de hoop dat het uiteindelijk goedkomt.

Helaas, zelfs een compleet nieuw deksel verandert niets. Het geluid blijft. Iemand nog een idee wat ik nog zou kunnen doen?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 27.08.2024 - 18:07  ·  #272
Ik haak hier ook ff aan...
Een pcv bij een S80 T6 schijnt een stuk makkelijker te zijn dan bij een S60T5.
Nu vraag ik me af....die olie afscheider welke +/- €175,- kost...wat doet die nou precies? Als ik zo de plaatjes bekijk op het web,dan ziet het er gewoon als een soort deksel uit.
Ik wil zelf de boel preventief vernieuwen,als de deksel er dan af is..moet de binnenkant dan grondig van olie resten ontdaan worden?
Zo net ff de olie dop los geschroefd met draaiende motor,als ik m 1cm omhoog hou en los laat word ie mooi terug vacuüm gezogen...membraam+ dop en slangetje ook gelijk maar meenemen.
Deze reparatie werd door de garage waar ik een offerte vroeg voor een aantal preventieve zaken begroot op 2 1/2 uur aan arbeidstijd🤔🤔🤔 ff een deksel omwisselen en een mebraam+slang ....waar zit die tijd dan in??
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 29.08.2024 - 18:51  ·  #273
Iemand hier nog op of aanmerkingen over? Dan hoor ik ze graag.
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 19.09.2024 - 07:47  ·  #274
Quote door V70train

Ik weet niet of het hier al eens genoemd en besproken is, maar is er nog een voorkeur tussen de originele set en een 'namaak' set? Estateservices biedt 2 setjes aan. De ene origineel volvo die ongeveer 200 europese peso's mag kosten, en een huismerk wat minder dan de helft kost. Van de prijs van het originele koop je 2 huismerksetjes, maar is het ook 2x zo slecht? Voor mijn gevoel verkopen ze daar niet veel meuk.......
Benieuwd naar jullie mening :)
Origineel: https://www.estateservices.nl/…g-set.html
Huismerk: https://www.estateservices.nl/…s-set.html

Ondanks de reacties toch die van het huismerk geprobeerd (eigenwijs) met spijt achteraf. Box van proparts sweden en de slangen deels van een turks merk wat niks in NL verkoopt. In dit geval is het huismerk voor de verkoper erg aantrekkelijk. Volgende keer toch origineel halen, les geleerd.

Selected quotes for multi-quoting:   0