na veel gevloek en getier ben ik er eindelijk mee klaar... wat een tering klus...
(veel last van mijn rug door dat je voorover gebogen moet werken.)
Mijn bevindingen/acties:
- 1 bout van het spruitstuk zat erg los (oorzaak lekkage?)
pasvlakken van kop en spruitstuk perfect vooraf schoon . Bij hermontage heb ik een nieuwe pakking gebruikt .
- carter ventilatie potje vervangen (oude was nog heel en zat niet dicht.)
- het 3-vorkje dat links vooraan onder het spruitstuk zit heeft ook een vacuum leidinkje waar een breukje in zat.
die heb ik vervangen.
- overal de orginele slangklemmen van het PCV systeem vervangen door schroefbare slangklemmen.
- ik heb de ETM nu opnieuw gemonteerd met pakking pasta tussen spruitstuk en pakking en tussen pakking en ETM.
- B-injector seals vernieuwd.
- alle 5 LPi-injector mounts laten vernieuwen, er zaten 3 los. (= spruitstuk 1 werkdag kwijt) en de injectoren herplaatst met nieuwe rubber sealtjes.
't was wat laat geworden dus heb ik het resultaat nog niet kunnen testen, vanavond even het koelsysteem weer afvullen.
Dan proefrijden.