Tja soms grijpt en maar terug naar het oude systeem. heeft vast te maken met steeds meer milieu eisen(we proberen het eens anders) en voortschrijdend inzicht.........
Volgens mij valt dat mee herman, want er zit een raster in de vulopening waar een handschoen niet zo maar doorheen gezogen wordt. maar ja je zult t zien.... :shame: en dan heb je wel wat werk.....
Quote door hermanusb
Moest de handschoen wel goed vasthouden...... Anders ben je de sjaak
Je kon goed zien dat de handschoen helemaal leeg gezogen werd.
En dat vrij snel.
Moest de handschoen wel goed vasthouden...... Anders ben je de sjaak
Volgens mij valt dat mee herman, want er zit een raster in de vulopening waar een handschoen niet zo maar doorheen gezogen wordt. maar ja je zult t zien.... :shame: en dan heb je wel wat werk.....
ik kijk zó op de inlaat nokkenas en de handschoen was hier ook bijna omheen geslagen! ik pak in het vervolg een tiewrapje of laat iemand anders starten en gas geven..
Hallo
Even een tip na een aantal turbo modellen van na 2000 gedaan te hebben. ..
Het soort van t stuk waar de banjo doorheen gaat met vacuüm en leiding met koelwater en vacuüm leidingen daar verstopt de boel niet zichtbaar
Je moet de leidingen testen door ze ff door te blazen .
Heb er 3 gehad vd 5 auto's waar in het oog vd banjo het gaatje verstopt zat..deze uitgeboord zo hard was het dicht gekoekt.
Gevolg is niet goed afzuigen van carterdampen. ..
En de ultieme vraag Chris; heeft een turboblok over of onderdruk in het Carter? De mijne heeft geen tot lichte overdruk, ventilatie vervangen, alleen de door jou genoemde leiding niet doorgeblazen (wat ik nog steeds moet doen).
Maar ik reed ooit met een S60 T4 van 2012 met een ton op de klok, en die blies zo hard door de olievulopening dat ik geen olie kon bijvullen terwijl de motor draaide. Dus ja, overdruk of onderdruk, ik weet het niet.
Een gezonde motor heeft onderdruk in het carter.
Als je de pijlstok er uit trekt dan moet ie zuigen .
Het is wel zo dat deze motoren iets meer roken uit peilbuis dam bij de classic.
Heeft met constructie te maken en ook geen probleem.
Als je de leiding moet doorprikken dan zal spruitstuk eraf moeten.
Deze verstopping kan ook een foutcode veroorzaken.
Op zicht is het niet heel veel werk..
Ik heb een V70 2.4 t uit 2001 200.000 km Heb de test met de handschoen gedaan en deze wordt langzaam halfvol opgeblazen, ook rook uit pijlstok. Mijn luchtinlaat vervuilt regelmatig en ik moet nu al weer voor de derde keer mijn ETM schoonmaken. Onderaan bij het oliefilter zie ik nu ook olie.
Kan dit alles met elkaar te maken hebben?
Ben ik wat betreft de olie bij het oliefilter te laat met deze reparatie?
dat hoeft helemaal niet hoor. eerst maar eens carter ventilatie vervangen en dan kijken hoe t zich gedraagt. Als het nu een beetje lekt(af en toe een keer een druppel per rit of zo) is dr waarschijnlijk nog geen man overboord. als het continu loopt wel, maar kan ook dan nog van alles zijn. het vervelendst lijkt me een keerring die t begeven heeft.
Laatste dagen carterventilatie vervangen. Niet voor niets beste dat het onderhoud echt nodig is hierbij. Bespaart een hoop ellende.
Tevens ook handremschoenen gedaan, er zat er 1 los!!!!! Dus nu al door het oog van de naald.
Foto's erbij zijn van rotzooi die je ziet bij terugvloeien olie naar carter.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).