Dag allemaal
Misschien kunnen jullie mij helpen met een dilemma
Sinds korte tijd leekt een achterste nokkenas keerring in mijn Volvo 2.4T uit het jaar 2002
De oorzak zou ik denken waarschijnlijk slijtage. Maar als ik oliedop eraf haal tijden op temperatuur draaiende motor zie ik ook dat er is wel wat overdruk binnen de blok (rubber handschoen wordt dus niet erin getrokken maar opgeblazen)
Nu lees ik hier overaal dat het is waarschijnlijk slechte carterpanventilatie en dus moet PCV vervangen worden. Anders komt meer schade aan de motorblock.
Maar volgens mijn kennis, de hele leven bij Volvo werkt, de laatste is een overbodige luxe (dubbele kosten tov alleen 2 keerringen vervangen). Gezien leeftijd van de auto en 315.000 km op de teller de overdruk ,volgens hem dan , is resultaat van slijtage in de motorblok en de turbo blokken mogen wat hebben. En als PCV verstopt is dan lekken meestal krukaskeerringen. Lekkende nokkenas keerring is "normaal" voor deze blok.
Kortom wat zijn jullie ervaringen??? Is het moeite waard nog 800 euro ex btw te investeren? Of gewoon keerringen vervangen en doorrijden?
Misschien kunnen jullie mij helpen met een dilemma
Sinds korte tijd leekt een achterste nokkenas keerring in mijn Volvo 2.4T uit het jaar 2002
De oorzak zou ik denken waarschijnlijk slijtage. Maar als ik oliedop eraf haal tijden op temperatuur draaiende motor zie ik ook dat er is wel wat overdruk binnen de blok (rubber handschoen wordt dus niet erin getrokken maar opgeblazen)
Nu lees ik hier overaal dat het is waarschijnlijk slechte carterpanventilatie en dus moet PCV vervangen worden. Anders komt meer schade aan de motorblock.
Maar volgens mijn kennis, de hele leven bij Volvo werkt, de laatste is een overbodige luxe (dubbele kosten tov alleen 2 keerringen vervangen). Gezien leeftijd van de auto en 315.000 km op de teller de overdruk ,volgens hem dan , is resultaat van slijtage in de motorblok en de turbo blokken mogen wat hebben. En als PCV verstopt is dan lekken meestal krukaskeerringen. Lekkende nokkenas keerring is "normaal" voor deze blok.
Kortom wat zijn jullie ervaringen??? Is het moeite waard nog 800 euro ex btw te investeren? Of gewoon keerringen vervangen en doorrijden?