Centrale deurvergrendeling leidt eigen leven

Etienne
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Centrale deurvergrendeling leidt eigen leven

· 
Posted: 06.12.2016 - 15:39  ·  #1
Beste Forum lezers,

ik heb een S60 uit 2001. Met de centrale deurvergrendeling heb ik het onderstaand probleem en een aantal constateringen. Wie kan mij helpen om dit op te lossen en/of heeft een soortgelijk probleem gehad.

Als ik een deur dicht gooi hoor ik de centrale deurvergrendeling even klikken maar er gebeurd verder niks geen knipperlichten. Maakt niet uit met welke deur, maar is niet altijd. Als ik het meteen nog eens doe dan gebeurd het niet meer.

Tot voor kort werkte mijn afstandbediening perfect. Onder het rijden (ik deed niks) sluit de auto zich af maar ook meteen weer open. De knipperlichten knipperen zelfs. Thuis op de oprit na het afsluiten van de auto uit het niks opend de auto uit zichzelf, naar 1 min weer uit zichzelf dicht (geen portier activiteit denk ik dan) . Hierna weer uit zich zelf weer open en weer dicht. En dat de gehele tijd door. Ik heb de battery uit de afstandsbediening gehaald en dan stopt het. De centrale deurvergrendeling doet het met de sluetel prima.

Ik heb de battery naar een tijd weer in de afstandsbediening gedaan, ging voor 1 dag goed maar naar 12 uur weer hetzelfde zoals hierboven omschreven. Weer battery eruit geen problemen meer. Nogmaals battery erin, weer na 12 uur hetzelfde probleem.

Accu los gehad, nieuwe accu geplaatst, dynamo laadt goed op (genoeg volt), battery gewisseld van de afstandsbediening.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling leidt eigen leven

· 
Posted: 06.12.2016 - 16:10  ·  #2
Ik heb het idee dat het dus in je afstandsbediening ligt. Heb je misschien een 2e afstandsbediening die je kan gebruiken (met de ander dus vér uit de buurt) om het zo te testen? Lijkt namelijk of er een sluiting in zit.
smoelv70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.12.2016 - 17:28  ·  #3
Quote door Etienne

Ik heb de battery naar een tijd weer in de afstandsbediening gedaan, ging voor 1 dag goed maar naar 12 uur weer hetzelfde zoals hierboven omschreven. Weer battery eruit geen problemen meer. Nogmaals battery erin, weer na 12 uur hetzelfde probleem.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hiermee geef je volgens mij antwoord op je vraag. Als je de batterij dus in de AB doet dan heb je problemen, en zonder batterij geen problemen.
Dan zou dingen in je auto zoals accu en dynamo geen verschil maken. Ik weet niet hoe de sleutel van een S60 er van binnen uit ziet en hoe makkelijk je erbij kunt maar ik zou even dat ding open halen en de printplaat schoon maken met een licht vochtige doek. Als de knopjes een rubberen matje zijn kan het koolstof gedeelte afgesleten zijn en tussen de 'contactvingers' op de printplaat resten achterlaten.

In elk geval succes.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 08.12.2016 - 00:25  ·  #4
In aanvulling op suggesties afstandsbediening: nieuwe batterij?
Etienne
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.12.2016 - 15:07  ·  #5
Ik heb helaas geen tweede, hoor dat er eentje aanschaffen behorlijk duur is.

Ik heb de afstandsbediening schoongemaakt met electronica spray. Weer alles in elkaar gezet en toen deed hij het weer. Maar helaas na 3 dagen was het weer raak. Mijn vermoeden is dat het ligt aan het huis van de afstandsbediening en hoe dan de battery zit`tov de printplaat.

Nadat ik de battery er goed had ingezet was het weer normaal en deed de afstandsbediening het naar behoren.

Ik houd jullie op de hoogte.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.12.2016 - 16:49  ·  #6
Er zijn ook lege behuizingen te koop hoor, gewoon ff googlen ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0