Centrale deurvergrendeling

1deur opent steeds

gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Centrale deurvergrendeling

· 
Posted: 25.11.2011 - 08:37  ·  #16
Nu alleen nog op zoek naar een garage die mijn wiel sloten er af kan slopen

als je naar een fatsoenlijke velgen/banden zaak gaat hebben ze wel wat truukjes om je wielsloten eraf te halen...

En dat de deurkaarten er moeilijk af te halen zijn is onzin, is echt een peuleschilletje (mits je weet hoe)... dat je luidsprekerfrontje gebarsten is komt bijna altijd door schoenen (lompigheid)
Wuppy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 25.11.2011 - 21:04  ·  #17
Wielsloten zijn er inmiddels ook vanaf. (Zie ook mijn andere bericht op het forum.) Het alarm is vandaag maar twee keer onnodig afgegaan. En een melding in mijn display: passagiers deur geopend, terwijl deze goed dicht zit. Dus ergens zit er iets nog niet goed. De Volvo dealer die me vandaag heeft geholpen heeft wel even snel gekeken met de computer, en een reset gegeven van verschillende (fout)meldingen, maar kon vanwege de tijd (na 17:00) even niet meer verder, snap ik ook. Maar nu lijkt het goed te gaan. Ik wacht het nog even af.
Wuppy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 04.12.2011 - 19:55  ·  #18
Het was dus nog steeds niet in orde. Soms ging het een dag goed zonder enige vorm van storing, dan kreeg ik de deur weer niet op slot, dan ging het alarm op de gekste momenten spontaan af, of de deur sprong weer open na een aantal minuten en bleef alle binnenverlichting branden enz. enz.
Maar nu heb ik een storingsvrij rechtervoorportier. Ik bleef er bij ( na wijs te zijn geworden hier op het forum) dat ook mijn rechtervoordeurslot defect moest zijn. Ik heb een ander slot gevonden op marktplaats 2e-hands en deze besteld via VC-parts (€82,- incl. verzendkosten) en dit ook gemeld bij de garage waar ik hem een paar weken geleden kocht. (Al die tijd heb ik mijn auto niet normaal op slot kunnen doen.) Deze garage wilde hem wel voor mij inbouwen en de helft meebetalen en ik kreeg weer een leenauto van hun mee. Nu dit slot door hun is vervangen, zijn mijn problemen eindelijk verdwenen. Ik vind dit goeie service van De Groot in Soesterberg. Bij omruilen van de leenauto naar mijn eigen S60 heb ik die jongens een vlaai gegeven voor bij de koffie.
friki

Subject:

· 
Posted: 08.02.2012 - 23:00  ·  #19
Heb vandaag ook het slot vervangen en weg waren de problemen!
t.beckers

Subject:

goedkope oplossing

· 
Posted: 27.03.2013 - 16:25  ·  #20
Ik weet niet of dit onderwerp nog actueel is, maar ik probeer het toch maar.
Op veel fora lees ik dat de enige oplossing het vervangen van het slot is.

Ik had dezelfde problemen: na het afsluiten met de centrale vergrendeling ging het slot rechtsvoor weer spontaan open. Gelukkig ging deze alsnog na een halve minuut vanzelf dicht alleen bleef het pennetje omhoog.

Mijn oplossing heb ik gevonden in de knop voor de centrale vergrendeling in het bestuurdersportier. Als je in de auto zit met gesloten portieren en vervolgens de deuren vergrendelt met deze knop en vervolgens alles weer opent met de afstandbediening werkt alles weer naar behoren!
flwdmac
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 13:08  ·  #21
Quote door t.beckers

Ik had dezelfde problemen: na het afsluiten met de centrale vergrendeling ging het slot rechtsvoor weer spontaan open. Gelukkig ging deze alsnog na een halve minuut vanzelf dicht alleen bleef het pennetje omhoog.

Mijn oplossing heb ik gevonden in de knop voor de centrale vergrendeling in het bestuurdersportier. Als je in de auto zit met gesloten portieren en vervolgens de deuren vergrendelt met deze knop en vervolgens alles weer opent met de afstandbediening werkt alles weer naar behoren!

Mijn probleem was dat het ontgrendelen vaak niet werkt, op slot wel.
Ik heb deze oplossing hierboven beschreven uitgeprobeerd en het lijkt te werken :-)
naturalbb

Subject:

· 
Posted: 21.04.2015 - 18:28  ·  #22
Quote door t.beckers

Ik weet dit is al een erg oud bericht maar om een nieuwe te openen is ook weer zoiets.
waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of dit het probleem daadwerkelijk opgelost heeft. Of is uiteindelijk het slot toch vervangen??
Ging je alarm uberhaupt af?
Bij mij is het knopje linksvoor correctie ik bedoel ook rechtsvoor (passagierskant) ook open gebleven en heb idd de rit daarvoor de deuren van binnen vergrendeld en ontgrendeld, daarna met de AB opslot gedaan.
Kreeg ook melding alarm triggerd (nog niet uitgelezen overigens).
Dus ben erg benieuwd of het slot toch niet alsnog vervangen is... :)

Selected quotes for multi-quoting:   0