Heeft er iemand ervaring met ceramic coatings om de lak te beschermen, heel gemakkelijk schoon te houden en om een bijzondere glans van je autolak te verkrijgen?
Ik overweeg om binnenkort zelf een ceramic coating aan te brengen op de lak van mijn auto en zou graag leren van jullie eventuele ervaringen. Ook zal ik mijn ervaring met jullie delen als ik ervoor kies het uit te gaan proberen. Het schijnt nogal een ding te zijn, zo'n coating. Als je het professioneel laat aanbrengen (wat wel wordt aangeraden wegens hoge faalkosten) ben je al gauw meer dan E1.000 kwijt, terwijl de materiaalkosten maar een paar tientjes zijn en het resultaat als je erin slaagt om het goed aan te brengen is fenomenaal. Het blijft twee jaar op de lak zitten, heeft een hogere hardheid dan standaard lak, vuil (ook boomhars etc.) hecht zich zo moeilijk aan de coating dat regenwater al het meeste van je auto afspoelt en de lak gaat glanzen als de lak van een serieus luxe sportauto.
Voor degene die benieuwd is naar de hoge faalkosten die ik noemde, wat toelichting. Als je er niet in slaagt de coating de eerste 24 uur 100% droog te houden of de coating niet goed uitpoetst op het juiste moment na het aanbrengen, wordt de coating (en dus je lak) dof en de doffe coating is alleen te verwijderen door het eraf te polijsten of te wet-sanden...
Ik overweeg om binnenkort zelf een ceramic coating aan te brengen op de lak van mijn auto en zou graag leren van jullie eventuele ervaringen. Ook zal ik mijn ervaring met jullie delen als ik ervoor kies het uit te gaan proberen. Het schijnt nogal een ding te zijn, zo'n coating. Als je het professioneel laat aanbrengen (wat wel wordt aangeraden wegens hoge faalkosten) ben je al gauw meer dan E1.000 kwijt, terwijl de materiaalkosten maar een paar tientjes zijn en het resultaat als je erin slaagt om het goed aan te brengen is fenomenaal. Het blijft twee jaar op de lak zitten, heeft een hogere hardheid dan standaard lak, vuil (ook boomhars etc.) hecht zich zo moeilijk aan de coating dat regenwater al het meeste van je auto afspoelt en de lak gaat glanzen als de lak van een serieus luxe sportauto.
Voor degene die benieuwd is naar de hoge faalkosten die ik noemde, wat toelichting. Als je er niet in slaagt de coating de eerste 24 uur 100% droog te houden of de coating niet goed uitpoetst op het juiste moment na het aanbrengen, wordt de coating (en dus je lak) dof en de doffe coating is alleen te verwijderen door het eraf te polijsten of te wet-sanden...