Ik zie ook paarse spetters op de schijf. Zou het dan toch de kwaliteit van de schijf zijn en het slijpsel daar vanaf komen?
Het zijn Ate schijven met gladde afwerking. Dat werd ook geadviseerd. Moet wel zeggen dat ze niet glanzend zijn. Er is een bruin spoor tezien op het raak vlak maar ze voelen wel glad aan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Was gewoon als update bedoeld gaat al een stuk beter nu,
Dus het waren toch de blokken die niet goed waren?
Ik kom net deze discussie tegen omdat ik net naar ervaringen zocht..
Er is sowieso iets raars met de nummers aan de hand, het eerder genoemde ate nummer van deze blokken geven op AUTODOC aan dat dit niet voor 17” remsysteem (lees 320mm) is en dus zou betekenen de juiste blokken, terwijl het oem nummer wat ze noemen wel verwijst naar 17” systeem.
Autodoc herleidt alle onderdelen terug naar model en motortype en dan gooien ze hele mikmak op een grote hoop.
Ze leveren prima onderdelen voor een wel aardige prijs met Nederlandse contact mogelijkheid en Nederlandse wetgeving. Ook doen ze niet moeilijk als je iets wil terugsturen.
Maar om uit te zoeken welk onderdeel je exact nodig hebt zijn ze waardeloos. Ook een cursus 'verpakken' kunnen ze wel gebruiken, want ze gooien rustig je lampen tussen de remschijven in...
Ik heb zowel ATE Ceramic als Textar Epod blokken gereden, beide keramisch. Bevalt echt super goed, aanzienlijk minder stof. Ik had mooie zilvergrijse velgen, 18, 19 inch, en houd de auto graag netjes maar reed 23d per jaar. Met deze blokken rijd je veel langer met schoon ogende wielen rond en het is beter voor het behoud van je velgen natuurlijk!.
Nooit meer anders voor mij. Huidige V70n T5 heeft standaard blokken, ik denk dat ik deze blokken al vervang voor keramisch voordat ze helemaal op zijn.
Weet niet zeker of ik het ook al in dit topic had gemeld, maar ik ben er matig tevreden over. De schijven zien er heel beroerd uit, allemaal vlekken op het remoppervlak. Vind het er niet fraai uit zien. De schijven zijn niet gegroefd. De blokken laten dus een soort van residu achter op de schijf. Betreft overigens ATE blokken met ATE schijven. Allebei nieuw gemonteerd en vanaf een paar km al zo gevlekt.
Als ik nog even dit draadje mag updaten, zijn er al onder jullie die iets kunnen opmerken over de levensduur van keramische blokken ten opzichte van reguliere blokken?
Theoretisch moeten keramische blokken langer meegaan omdat er minder corrosief materiaal vrijkomt en dus minder slijtage.
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee, maar standaard Volvo blokken bij mijn vorige V70 waren op de achteras na 30k echt op. De keramische die erop zaten haalde dat makkelijk en liepen richting 40k maar ik heb deze auto verkocht voordat ze versleten waren.
Recent heb ik ze op mijn huidige geplaatst, remmen iig beter als origineel.
Rijstijl zegt ook veel, dus vergelijk is beter. Op basis van mijn ervaring lijken ze langer mee te gaan, schoner voor je velg, en iets beter aangrijpingspunt.