Ik wilde vandaag de sensor bestellen, maar heb hier nog een vraag over.
Waarom heeft de originele sensor een lange zwarte pen van plastic op het uiteinde en de aftermarket een korte van koper?
We zijn nu bezig om de temperatuursensor te vervangen.
Echter hebben wij gemerkt dat de koelvloeistof helemaal zwart is (olieachtig), wat heeft dit te betekenen?
Ik weet niet hoe dit komt, want de motor zit er pas 1 jaar in (ruilmotor).
Er zit verder geen schuim onder de vuldop.
Wat bedoel je trouwens met 'erger', waar moet ik dan aan denken?
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Het is echt helemaal zwart en er liggen van die vet druppeltjes op (waarschijnlijk van olie).
Ook krijg ik het moertje van het thermostaathuis niet los, heb hiervoor ook al alles geprobeerd. Het zit niet mee.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Als er een ruilmotor in zit zou je restanten van de vorige motor in je koelvloeistof hebben zitten.
Ik zou eerst je koelssysteem reinigen en voorzien van verse koelvloeistof.
Met erger doel ik op een gescheurde kop of motorblok waardoor olie bij de koelvloeistof komt.
Kan het niet zo zijn dat de koelvloeistof zwart is geworden, omdat hij er al lang in zit of is dit niet mogelijk?
Verder met het goede nieuws: De nieuwe sensor zit erin en ik laat jullie z.s.m. iets weten over de resultaten!
De nieuwe koelvloeistof + temperatuursensor zitten erin.
Wow, wat een verschil. Ik zal het hieronder even opsommen:
- Langere 1e versnelling (was eerst een probleem bij ons)
- Geen gebrom/getik of trillingen in de motor
- Soepelere oppak v/d motor
- Beter gaspedaalrespons
- Etc.
Moet de computer zich nu nog meerdere malen in leren of mogen we dit blijven verwachten (of kan het nog beter worden?).