Welja. Riemspanner lossen, riem eraf. Er weer op is omgekeerde volgorde. Eraf is 2 min werk, erop iets meer. Even opletten hoe de riem loopt voor je hem eraf trekt.
Had van Martin al een youtube filmpje gekregen op de app
Ik was ook van plan te wachten tot de 30ste.
Wil motorsteun en remvloeistof doen en de thermostaat.
Als hij op de brug staat kan ik als hij wat afgekoeld is de koelvloeistof aftappen via de radiateur.
Als het goed is, ga je het ook aan het verbruik merken.
Opvallend is, als de sensor slecht was, de boordcomputer ook sneller reageert op het momentele verbruik.
Ik heb nog een splinternieuwe groene temperatuursensor liggen. Heb nl. het oudere type nodig, dus dat met snoer eraan. Ik bied de groene te koop aan voor € 10,00 incl. verzendkosten.
Ik heb nog een splinternieuwe groene temperatuursensor liggen. Heb nl. het oudere type nodig, dus dat met snoer eraan. Ik bied de groene te koop aan voor € 10,00 incl. verzendkosten.
Rik, stuur me per pm je bankrek. maar, neem ik hem van je over.
Je komt toevallig zondag niet naar Duiven?
Ik heb nog een splinternieuwe groene temperatuursensor liggen. Heb nl. het oudere type nodig, dus dat met snoer eraan. Ik bied de groene te koop aan voor € 10,00 incl. verzendkosten.
Rik, stuur me per pm je bankrek. maar, neem ik hem van je over.
Je komt toevallig zondag niet naar Duiven?
Indien ja, kunnen we hem er direct inzetten. Alles bij de hand!
Zo, na alle mailtjes over deze sensor zelf ook de stoute schoenen aangetrokken en deze vervangen. Ik heb een versie met een kabeltje, en heb een nieuwe gekocht voor 32 euro. Ik heb een pijpsleutel 19 ingeslepen met de haakse slijper, zo kan ik de sensor demonteren en monteren. In tegenstelling tot wat ik op het forum gelezen heb kwam er bij mij wel een liter koelvloeistof uit de slang. Gelukkig een handdoek over de dynamo gelegd, dus geen schade. Ben benieuwd hoe de auto nu rijdt......
Fijne topic dit , had al jaren af en toe start problemen(warm) en het verbruik was ook wel wat hoger dan moest kunnen maar niet veel .
Maar wel irritant , nu zitten er op deze niet Volvo 2 temperatuur zenders naar de computer , een voor de olie en de ander koelvloeistof , wel is de sensors doorgemeten en kon niet echt een afwijking vinden .
Toch maar is besloten ze te vervangen aangezien ze 23jaar oud waren .
En jawel hoor opgelost , geen enkele keer meer start problemen gehad en de wagen is van 8,5 naar 9,8 km per ltr .
Loopt ook mooier en rustiger .
Deze topic en doorlezen werkplaatshandboek van de auto , bracht me op het idee toch maar is te vervangen , en heeft resultaat gehad . :thumb:
Gisteren al even de torx boutjes ingespoten (willen nog al is vast zitten).
Vanmiddag ff geprobeerd en krijg ze eigenlijk gewoon los.
Wachten nu op de sensor en thermostaat
Gelijk nog een vraag eigenlijk..
Deze sensor heeft geen invloed op de meter in het dashboard toch?
Naar mijn mening wel invloed op het eventueel overschakelen van benzine naar lpg.
De ene keer duurt het namelijk langer dan de andere keer voordat hij overschakeld
van benzine naar lpg.
Verbruik op lpg is tussen de 1:10 a 1:11 dus valt ook wel weer mee :thumb: