Ga na het lezen van dit topic deze sensor ook snel eens vervangen op mijn S60! Klachten: weinig vermogen in z'n 1 (ook wel ervaren als een 'korte eerste versnelling') en wat moeizaam weg bij het stoplicht, soms wat schokken tijdens wegrijden en beetje inhouden bij het dooraccelereren in z'n 2 (bij koude motor). Bougies ed zijn nieuw, dus ik hoop dat dit sensortje in ieder geval een deel van het probleem is! En baat het niet dan schaadt het niet
Vanmiddag eerst even kijken of ik de versie met of zonder draadje heb, ik vermoed de eerste (Facet 7.3304 bij
carpartsdirect te koop voor 24,39 incl verzending).
Zit alleen te twijfelen of ik ook meteen de thermostaat even vervang. Opzich komt ie prima op temperatuur en staat hij altijd netjes een paar graden uit het midden (is de normale stand begreep ik). Echter, zo'n dingetje raakt wel gewoon op/lui na verloop van tijd, waardoor een keer vervangen nooit kwaad kan. Weet iemand daarom welk onderdeelnummer de thermostaat heeft van een S60 2.4i 170pk uit 2001? Er zijn 2 versies volgens mij; 86 en 90 graden. Bij mijn 850 had ik overigens de beste ervaring met een originele Volvo thermostaat.