Helaas is hier de reparatie niet zo soepel verlopen.
Bij het aftappen van de KVS had ik opeens de hele plug in mijn handen, dat was lastig terugzetten met het splash shield er nog op.
Kon er amper bij, is zo'n klein gaatje..
Toen die er eenmaal op zat het thermostaathuis losgeschroefd, dat ging prima.
Echter, de sensor kreeg ik met geen mogelijkheid los, en dan bedoel ik de kant van het plastic blokje.
Het is mij niet duidelijk hoe ik hem precies los moet trekken, het voelde alsof ik iets aan het slopen was als ik nog meer kracht zou zetten.
Uiteindelijk dus alleen de thermostaat vervangen, wellicht zou dit ook genoeg zijn om het probleem te verhelpen van de naald die niet verder dan een kwart kwam dacht ik..
Alles weer dicht geschroefd, KVS weer teruggegoten, en rijden maar!
En ja hoor: de naald kwam keurig na 10-15 min precies in het midden uit
Helaas was mijn plezier van korte duur, vrij snel daarna kreeg ik de melding met rode driehoek:
KLVloeistof laag, stop auto zsm.
Gestopt en weer aan het KVS tapkraantje gedraaid, daar kwam een hele afwasteil aan KVS uit.
Dit weer teruggegoten en warempel: het expansievat is gewoon tot bijna MAX gevuld, dus dan ben ik toch bijna niks verloren???
Enfin, weer gaan rijden en na 10 min weer dezelfde melding: KLVloeistof laag, zet motor uit.
Nu weet ik het echt even niet meer, KVS lijkt niet daadwerkelijk te lekken, maar krijg wel sinds het vervangen van de thermostaat die meldingen??? Zou het dan toch komen doordat ik de sensor niet heb vevangen? Dat die op een of andere manier verkeerde informatie geeft? Of zou het dan toch aan de plastic plug liggen die ik opeens in mijn handen had? Dat die niet helemaal goed meer is of dat ik hem niet goed heb teruggeplaatst?
Tips en ideeen zijn welkom!