Heb onlangs de thermostaat en de sensor vervangen. Aan beide was niets te zien, maar opvallend is wel dat de motor sneller lijkt op te warmen want de wagen schakelt eerder over op LPG dan voor de vervanging.
Betreft overigens het type waarvan je het hele thermostaathuis dient te vervangen. Is echter niet nodig zoals al eerder op het forum gemeld. Je kunt het deksel bovenop losschroeven waarna je de losse thermostaat (€ 11,00) kunt vervangen. Ik heb de metalen pakking die er tussen zit grondig gereinigd, daarna voorzien van Loctite vloeibare pakking waarna ik het deksel heb teruggezet.
Tip; vervang meteen de Torx m6 door gewone boutjes m6. Je kunt er namelijk beroerd bij en met torx is het al helemaal geen feest. Als je een los thermostaathuis hebt zoals bij de T5 dan zit het dekseltje met 2 x m6 vast. De andere modellen hebben bij mijn weten de weinig gangbare m7 schroefdraad. Bij mijn vorige S80 met de 2.4 was dat tenminste het geval.
Betreft overigens het type waarvan je het hele thermostaathuis dient te vervangen. Is echter niet nodig zoals al eerder op het forum gemeld. Je kunt het deksel bovenop losschroeven waarna je de losse thermostaat (€ 11,00) kunt vervangen. Ik heb de metalen pakking die er tussen zit grondig gereinigd, daarna voorzien van Loctite vloeibare pakking waarna ik het deksel heb teruggezet.
Tip; vervang meteen de Torx m6 door gewone boutjes m6. Je kunt er namelijk beroerd bij en met torx is het al helemaal geen feest. Als je een los thermostaathuis hebt zoals bij de T5 dan zit het dekseltje met 2 x m6 vast. De andere modellen hebben bij mijn weten de weinig gangbare m7 schroefdraad. Bij mijn vorige S80 met de 2.4 was dat tenminste het geval.